Video afsprelen via hdmi geeft strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

x0rium

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2014
Berichten
6
Hallo allemaal,

ik heb een Asus laptop (n56vz) als ik mijn laptop aansluit via de hdmi en ik ga een film kijken (mkv) via Vlc media player.
Dan krijg ik vaak een streep door het beeld. vooral gebeurd dit als er veel bewegingen zijn in de film.
Ik heb Windows 8.1 en heb de drivers geinstalleerd via Asus en Nvidia is geüpdate.

Ik zou niet weten waar ik verder moet zoeken voor dit probleem.
Heb een nieuwe installatie van Windows 8 gedaan maar nog altijd het zelfde probleem.
Aan de hdmi kabel ligt het denk ik niet want deze werkt wel goed op andere apparaten, zoals media players ps3's en digitale ontvangers.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Met viendelijke groet,

X0rium
 
Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Misschien stomme opmerking ook me windows mediapeler geprobeerd
 
Heb hem net geprobeerd via media player maar hier ook strepen.
Het viel mij wel op dat op het scherm van mijn laptop geen strepen waren en op de televisie wel.
(dit is ook een andere televisie en andere kabel waarop ik het geprobeerd heb)
 
Ik denk (o.a.) mogelijk ook aan een datadoorvoer'hikje'? Ik ga er vanuit dat je televisie een redelijk modern apparaat betreft? Zo nee, dan zou daar de oorzaak ook kunnen zitten : verwerkingssnelheid gegevens wordt (te) traag geregeld. Daarnaast vraag ik mij af of je hdmi kabel er een is van de 'nieuwere' soort : 1.4 / 1.4a ? Kijk ook even hier.

Wat VLC betreft : als VLC het niet (goed) kan afspelen, dan is er altijd wat anders aan de hand. VLC is wat mij betreft de meest veelzijdige player die eigenlijk van geen elk bestandformaat een 'probleem' maakt, dit in tegenstelling tot de WMP die wél vaak over een videoformaat begint te mekkeren. Dat zal ongetwijfeld alles te maken hebben met 'rechten' van derden.
 
Laatst bewerkt:
het is een nieuwere televisie van sony Led.
De link werkt niet wat je gestuurd hebt.

de hdmi kabel is van Action staat bij high speed with ethernet.
 
De link werk nu wel.

Ja oké, v.w.b. high speed. Maar wélke versie kabel betreft 't?
Die reclameslogan zegt mij niets, want zelfs de traagste hdmi is een high speed kabel.

De toevoeging 'with ethernet' snap ik even niet. Ik zie het verband met hdmi niet echt.
[edit] nu snap ik de toevoeging wel, het is weer een nieuw 'snufje' op hdmi gebied. Stond notabene in het linkje dat ik zelf plaatste ;) [end edit]
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik zou geloof ik toch een knappe hdmi kabel eens proberen neem aan dat het notebook ook niet vlak bij de tv staat vraag in de winkel eventueel om de hdmi 1.4 kabel mag terug brengen bij mediamarkt mag dat zeker
 
Laatst bewerkt:
De hdmi kabel is max 2 meter.
Staat niet egt een versie op de doos.
Waar kan ik het best een hdmi kabel halen?
En maakt het egt uit of ik een dure 1.4 kabel haal of de goedkoopste?

Want ik was eens bij media markt en daar wou die man me een kabel aansmeren van 60 euro.
 
Goedemorgen,

60 euro lijkt me ook wat overdreven denk dat als je rond 20 a 25 euro een 1.4 kabel koopt dan zou het goed moeten werken
 
Idd. zolang je maar een 1.4 of hoger hebt, dan maakt het allemaal niet zo veel. Ook in de winkel hier wilde zij mij wijs maken dat een kabel van rond de 80 euro toch wel héél veel beter was dan die van 29,95. Op mijn vraag waaróm die dure dan beter is, kwam niet echt antwoord, zeker toen ik als 'dom blondje' aanvoerde dat een hdmi kabel toch digitaal signaal doorgeeft : nullen en enen, waar / niet waar en dat dat toch eigenlijk nooit fout kon gaan?

Maar voordat je naar de winkel rent, zoek eerst even uit welke versie je nu hebt. Voor hetzelfde geldt héb je al een 1.4 kabel en zit dáár dus niet de oorzaak.
Btw. ik heb een 5 meter hdmi in gebruik en ik heb superstrak mkv beeld op mijn tv vanaf mijn laptop.
 
Laatst bewerkt:
heb net gekeken met een hdmi naar dvi kabel speciaal voor een ps3 gemaakt.
via ps3 geen probleem en via laptop geeft deze ook strepen.

Dus denk niet dat het aan de hdmi kabel ligt.
 
Hoi,

Misschien even duidelijk maken hoe je dat gedaan heb want is me niet helemaal duidelijk met welke jabel naar tv gegaan want de dvi-hdmi kabel kan alleen volgens mij tussen ps 3 en tv kan het mis hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan