Inloggen via Citrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

psparla

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2014
Hoi allemaal

ik zit met een probleem. Ik tracht een citrix verbinding op te starten met mijn werk. Het inloggen op de site en starten van Jupiner en alles gaat goed totdat ik de desktop wil starten. Citrix gaat dan laden en komt terug met de melding "Unable to launch your application. Contact your helpdesk with the following information: Cannot connect to the Citrix XenApp server".
Uiteraard de helpdesk gebeld en verder dan een herinstallatie van de reciever en de melding dat er wel eens vaker problemen met Citrix waren kwamen ze niet,

Herinstallatie van de Citrix reciever al uitgevoerd. Handleiding van mijn werk ook gevolgd door popup toe te staan, beveiligde sites aan te gaan e.d. Daarnaast heb ik ook de firewall gecontroleerd en deze app als veilig toegevoegd.

Het rare is dat als ik een hotspot met mijn Iphone maak via de WIFI verbinding op mijn werk start de citrix receiver wel door. Thuis dus niet.

We hebben internet van Telfort en ZyXel modem. Ik vermoed dat hier ergens het probleem ligt. Dat ergens in de instellingen van de modem iets blokkeert.

iemand enig idee?

gr
Pascal

Hoi Pascal,

Je kan het volgende eens proberen via firefox die werkt daarmee beter ook zou ik de iPhone thuis eens proberen. Er kunnen dan twee oorzaken zijn dat hij het niet doet:
- misschien hebben ze bij de Citrix XenApp een IP adressen beveiliging dat er bepaalde specifieke IP adressen wel verbinding mogen maken of
- dat telfort iets inderdaad blokkeerd of in de ZyXel modem.

Als je het ook afkunt met de Citrix Online Web Plugin, dan zou ik je die aanraden ipv. de Receiver.
Ook wij hebben (vaak) problemen met de Receiver, maar omdat de applicaties na inloggen op een website aldaar worden aangeklikt/geactiveerd door thuisgebruikers is het voor ons voldoende om de Online Web Plugin bij thuiswerkers te installeren. Die werkt feilloos.

Informeer of het genoeg is om de Online Web Plugin te hebben. Indien ja, deïnstalleer de Receiver, haal in regedit.exe de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Citrix weg en installeer dan de Web Plugin.

http://www.citrix.com/downloads/citrix-receiver/legacy-client-software/online-plug-in-123.html
De middelste van de 3 op die pagina.
Zodra de licentiebepalingen geaccepteerd, klik op "Download manually" onder "Having trouble?"

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok dit is raar. Via IE en mijn wifi verbinding van Telfort op de laptop dezelfde melding van de reiever en de web versie
Verbind ik de laptop via mijn iphone die ook wifi heeft aanstaan van het telfort netwerk werkt deze wel.

Dan vermoed ik dat het aan het ip adres van de laptop ligt. Eens proberen als ik via de iphone verbinding maak en dan switch naar wireless van de laptop

Je praat over de receiver EN "de web versie". Zie in mijn posting dat je niet beiden tegelijk geïnstalleerd moet hebben, he...

Tijs.

Nee geen zorgen. Ik heb het gedaan zoals je vertelde dus beide apart getest. Als ik eenmaal in de citrix omgeving zit via de iphone, en ik switch dan naar mijn wifif netwerk op de laptop, probeert hij wel te reconnecten maar wederom de melding dat hij geen verbinding kan maken..

Je bent toch wel zo slim om je gewoon volledig af te melden voordat je wisselt van verbindingsmethode?
Dus niet Citrix disconnecten maar netjes afmelden van Citrix en de Juniper website (etc.) voordat je (bijv.) overgaat op Wifi.

En ik ga er hier vanuit dat je NIET de wifi op kantoor bedoelt (tenzij het daar ook werkt), maar de wifi bij je thuis.

Tijs.

Helaas nog steeds niet werkend gekregen. De supportdesk van mijn bedrijf ondersteund onze vragen mbt citrix niet. handig voor een consultant die remote moet werken. Bij de klant weten ze het niet. Ga het eens op een ander wifi netwerk (ziggo) proberen. Dan kan ik in ieder geval 100% zeker zijn dat het niet aan de verbinding ligt.
Heb gelukkig ook nog een andere laptop weten te lenen..daar ook maar eens op proberen

Ok, als het op een andere laptop ook niet werkt zou ik denken aan een firewall probleem op de werklocatie.
Bij ons hebben we in de firewall van de onderneming de ip-adressen van iedereen die 'thuiswerkt' opgenomen, zodat ze verbinding kunnen maken. Mogelijk moet iets dergelijks ook gebeuren bij jouw klant.

Overigens moet je bij de helpdesk van de klant support kunnen halen, per slot maken daar externen (en thuiswerkers) ook gebruik van Citrix, als ik je goed begrepen heb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan