query niet filteren op lege textvelden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet ook niet welke kant je op wilt. Je hebt een formulier met een aantal keuzelijsten die je wilt gebruiken om te filteren. Dat zijn er een hoop, en ze bevatten (als ik het zo kan zien) velden met afwijkende formats zoals tekst en getallen. Bovendien wil je (neem ik aan) dat er op elke willekeurige combinatie gezocht kan worden. Dat zijn dermate veel variabelen dat ik veel liever een functie gebruik om het filter samen te stellen, die alle keuzelijsten checkt. En op basis daarvan het filter opbouwt. Die opzet staat in de cursus (ik schat zo vanaf aflevering 10), en de handleidingen sectie staat hier. Ik zou zeggen: blader er eens doorheen :)
 
Dat is dus de oplossing die ik niet zou doen. Maar als het werkt, dan werkt het :). Sowieso kun je alle LIKES eruit mieteren, want die doen niks. Dus vervangen door de gewone verwijzingen, eventueel aangevuld met Or Is Null.
 
dit is juist de code dat het niet werkt. hierbij worden er ook constant lege velden zichtbaar door een fout in de code

dit is die code:
Code:
 Nz([Forms]![frm_Searchfile_admin]![cmbDesignator];null)

dus de vraag aan jouw was meer wat moet ik waar neerzetten?
Capture.PNG
 
kom er nu achter dat als ik de LIKE functie weg haal dat die dan geen een veld laat zien. en dit is niet zo handig omdat die velden niet allemaal gaan worden ingevult
 
Maar je gebruikt ook niet de IIF formule die ik je eerder aanraadde :) Bovendien heb je dan denk ik de syntax niet goed staan.
 
Maar je gebruikt ook niet de IIF formule die ik je eerder aanraadde :) Bovendien heb je dan denk ik de syntax niet goed staan.

Ik ben nu op skivakantie dus anwoorden wordt een beetje lastig

Ik begin het spoor met wat ik moet doen een beetje kwijt te raken

Het probleem met de parameter was dus dat de qeury in de form zit met een listbox

Ik hoor het wel…
 
Beste,

Ik heb jouw IFF functie eventjes opnieuw onder de loep genomen en kwam tot de ontdekking dat ik de code verkeerd in de database had gezet. (OOPSS:D)

Code:
Code:
Expr1: IIf([Forms]![frm_Searchfile]![cmbDesignator] Is Null;True;[Doctype]=[Forms]![frm_Searchfile]![cmbDesignator])


alleen nu krijg ik in de rij die is aangemaakt allemaal ''-1'' te staan. komt dit door dat die code nog niet klopt of hoort dat?

Foto:
-1.PNG

met vriendelijke groet,
martijn
 
En wat is het probleem? Als je een IIF maakt, dan is de uitkomst altijd TRUE of FALSE. -1 of 0 dus. Het is dan ook een filterveld, verder niks. Ik maak 'm dan ook altijd onzichtbaar.
 
oke dankje!

alleen een vraag wat moet ik neerzetten bij de criteria? (ik ben soms een beetje dom haha)

Martijn
 
Ik dacht dat je die al had? Maakt niet uit: ik gebruik <>Onwaar als criterium. Maar TRUE mag ook, of -1, of <>0. Alles dus dat de FALSE opties wegfiltert.
 
ik heb net deze code geprobeert omdat ik dacht dat het zo moest alleen ik krijg dan een fout melding

Code:
IIf(IsNull([Forms]![frm_Searchfile]![cmbDesignator]);"*";<>0)
 
Probleem opgelost!!

Code:
<>IIf(IsNull([Forms]![frm_Searchfile]![cmbDesignator]);False;True)
 
Geen flauw idee wat je nu gemaakt hebt, maar als het werkt, dan werkt het. Maar dit is toch beter:
Code:
<>IIf([Forms]![frm_Searchfile]![cmbDesignator] Is Null;False;True)
 
Heb gezien dat die andere code niet werkte en die van jouw helaas ook niet

hij doet het tegen overgestelde hij laat de resultaten zien die hij juist weg moet filteren. nou heb ik geprobeert die False en true om te draaien alleen dat heeft geen effect

Nog andere ideeën?

Martijn,
 
Die IIF in het criterium is volkomen onnodig. In jou geval filter je op <>FALSE.
 
Zojuist heb ik een code gekregen van een docent van mij

Code:
SELECT qry_files.siteid, 
       qry_files.area, 
       qry_files.description, 
       qry_files.doctype, 
       qry_files.fileext, 
       qry_files.fileid, 
       qry_files.supplierid, 
       qry_files.keyword, 
       qry_files.drawtype, 
       [forms]![frm_searchfile_admin]![cmbdesignator] 	AS Expr1, 
       [forms]![frm_searchfile_admin]![cmblocation]   	AS Expr2,
	   [forms]![frm_searchfile_admin]![CmbDiscipline] 	AS Expr3,
	   [forms]![frm_searchfile_admin]![cmbSupplier] 	AS Expr4,
	   [forms]![frm_searchfile_admin]![cmbtag]			AS Expr5,
	   [forms]![frm_searchfile_admin]![cmbArea1]		AS Expr6,
	   [forms]![frm_searchfile_admin]![cmbArea2]		AS Expr7
FROM   qry_files 
WHERE  
        ( qry_files.siteid = [forms]![frm_searchfile_admin]![cmblocation] 
          OR [forms]![frm_searchfile_admin]![cmblocation] IS NULL) 
	AND 
        (qry_files.doctype = [forms]![frm_searchfile_admin]![cmbdesignator] 
          OR [forms]![frm_searchfile_admin]![cmbdesignator] IS NULL) 
	AND
		( qry_files.drawtype = [forms]![frm_searchfile_admin]![CmbDiscipline] 
          OR [forms]![frm_searchfile_admin]![CmbDiscipline] IS NULL)
	AND
		( qry_files.supplierid = [forms]![frm_searchfile_admin]![cmbSupplier] 
          OR [forms]![frm_searchfile_admin]![cmbSupplier] IS NULL)
	AND
		( qry_files.keyword = [forms]![frm_searchfile_admin]![cmbtag] 
          OR [forms]![frm_searchfile_admin]![cmbtag] IS NULL)
	AND 
        (qry_files.area between [forms]![frm_searchfile_admin]![cmbArea1] and [forms]![frm_searchfile_admin]![cmbArea2]
          OR [forms]![frm_searchfile_admin]![cmbArea1] IS NULL
          OR [forms]![frm_searchfile_admin]![cmbArea2] IS NULL)
	
ORDER  BY qry_files.siteid, 
          qry_files.area, 
          qry_files.description;
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan