Barcode in access genereren die ook door acces gelezen kan worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stubbe57

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Hallo forumleden,

Ik ben hier al een tijd mee aan het stoeien maar kom er niet uit

In een rapport wil ik een barcode genereren wat mijn scanner ook kan teruglezen.

Het is heel simpel nummer, wat op in een later stadium het record gebaseerd op het barcode nummer weer opgehaald kan worden.

Ben aan het Googelen geweest maar op een of andere mannier kom ik er niet uit.

Ik heb de fonts Ean-13, code 128 en code 39 tot mijn beschikking . De een gebruikt een voorloop en controle cijfer

Wie kan mij helpen om een simpele barcode te genereren gebaseerd om 5 cijfers met voorloop nullen. gebaseerd op veldnaam : verkoop_id

Bvd dank

Jan

Als je het font hebt is het toch simpel? Tekstvak opmaken met het juiste font. Verkoop_ID riekt als een Autonummer, dus als je daar voorloopnullen wilt zien, moet je de Notatie van dat veld aanpassen. Een notatie in de vorm van 000000 geeft het getal altijd met 6 cijfers inclusief voorloopnummers. Die zou je dan ook terug moeten zien in je rapport.

Hallo Michel

Idd gaat het om een auto nummer, maar dat is het probleem niet.

Ook het font verhaal is bekend, maar op een of andere wijze krijg ik geen barcode geprint die mijn barcode scanner kan lezen.

Ook ander nummer formaten, tekst of numeriek geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

Als ik een getal zeg, 12345 in een veld heb , hoe zet ik dat dan om in een barcode die gelezen kan worden. Als ik bv code 128 gebruik komt er een keurige barcode uit maar wanneer deze geprint is doet mijn scanner er niets mee. Dit ligt niet aan mijn scanner want deze kan de gekste barcodes aan.

Waarschijnlijk zal ik iets fout doen in het formaat van het veld of in het dataformaat van de barcode zelf, zoals ik al schreef sommige hebben een controle getal , het barcode verhaal is voor mij een raadsel.
Gewone barcodes zoals op de levensmiddelen kan ik lezen en in mijn database gebruiken en de details opvragen.

Hangt helemaal van het TYPE barcode af. Sommige types barcodes moeten berekend worden, want hebben een checksum...
Zie (bijv.) ook deze discussiedraad (!)

Tijs.

Stubbe57,

Als je een barcode wil inlezen niet vergeten * in te lezennr of text * . Door de sterretjes te plaatsen weet de scanner waar het begin en einde is van de in te lezen waarde . Dus als je de code 12345 in barcode wil moet je *12345* afdrukken. Dit zal je scanner wel inlezen.

Ivo

U allen hartelijk voor uw hulp, ik krijg nu een printbare barcode die mijn scanner uitleest.

Nu komt mijn volgende probleem,

Hoe krijg ik de * voor en na de code met voorloop nullen.

De voorloop nullen heb ik in de query staan als sorteerveld1: Right$("000000000" & "*" & CStr([verkoop_id]) & "*";9) maar krijg dit als 000000*7*.

Hoe krijg het eerste * vooraan om deze *0000007* uitkomst te krijgen ??

Code:
"*" & Right$("000000000" & CStr([verkoop_id]);7) & "*"

Zoiets?

Of
Code:
"*" & Format([verkoop_id], "0000000") & "*"

Tijs.

Laatst bewerkt:
Een ideetje:

Right$("*" &"000000000" & CStr([verkoop_id]) & "*";9)

Ivo

Gevonden had 1 optie nog niet uitgeprobeerd deze werkt sorteerveld1: "*" & Right$("000000000" & CStr([verkoop_id]) & "*";9)

U allen bedankt weer een probleem opgelost.

Groeten

Jan

Met jouw oplossing wordt het "*000000007*" , dus totaal 10 posities lang (*,7x een 0,verkoop_id,*).
Echter, wat jij eerder aangaf te willen is 9 posities lang, dus met 6x een 0 erin (als verkoop_id een geval van 1 cijfer is).

@Ivo13: Jouw code levert niet op wat de TS wil.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Michel

Idd gaat het om een auto nummer, maar dat is het probleem niet.

Ook het font verhaal is bekend, maar op een of andere wijze krijg ik geen barcode geprint die mijn barcode scanner kan lezen.

Ook ander nummer formaten, tekst of numeriek geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

Als ik een getal zeg, 12345 in een veld heb , hoe zet ik dat dan om in een barcode die gelezen kan worden. Als ik bv code 128 gebruik komt er een keurige barcode uit maar wanneer deze geprint is doet mijn scanner er niets mee. Dit ligt niet aan mijn scanner want deze kan de gekste barcodes aan.

Waarschijnlijk zal ik iets fout doen in het formaat van het veld of in het dataformaat van de barcode zelf, zoals ik al schreef sommige hebben een controle getal , het barcode verhaal is voor mij een raadsel.
Gewone barcodes zoals op de levensmiddelen kan ik lezen en in mijn database gebruiken en de details opvragen.

Dat wil zeggen, barcode printing, toch?Niet op de barcode scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan