patch grogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

twistro

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2014
Berichten
68
is er een programmatje die er voor zorgt dat je kan zien hoe alles ge pachted zit?

bedankt alvast! gr. pieter
 
Bedoel je welke kabel waar naartoe gaat in het gebouw?

Daar zijn nog steeds ouderwetse stikkertjes en kabeltesters voor.
Kabeltje 1 aansluiten op de ene kant van de tester. Andere blok van de tester aan de andere kant. Signaal komt door? Stikkertje erop. etc.

http://www.youtube.com/watch?v=7pdJ2aVrMPQ

Zitten er nog geen stikkertjes op? dan wens ik je een plezierige middag :D
 
yep dat is helemaal wat ik bedoel haha,

nee gelukkig is alles gestickerd maar is er geen programaatje daarvoor ??
 
Kwestie van de mac tabellen uitlezen en vergelijken met de apparatuur in het gebouw.

Voor bekabeling gebruik je al lang geen stikkers meer. Dat kan veel beter. Zie www.patchsee.com
 
Cisco had hier een mooi programmatje voor, network magic genaamd. Helaas wordt dat programma niet meer geleverd.
Wellicht dat er soortgelijke proggy's nog wel bestaan.
 
Ik hou me aanbevolen als iemand nog iets vind. Voor zover mij bekend zijn er een beperkt aantal merk specifieke tools en een handjevol enterprise grade tools die beweren dit te kunnen.

Tot nu toe is mijn meest praktische oplossing om eenmalig de gegevens handmatig uit de switches te halen. Wil je het geheel automatiseren dan zul je met SNMP oid aan de slag moeten. Nadeel is dat dit dus maatwerk is per merk/type.
 
Ben nu de software van switchportmapper.com aan het testen. Deze lijkt te werken met mijn Cisco 300. Geeft een prima lijst weer van de aangesloten devices per poort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan