Langzaam laden pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lindy88

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Berichten
5
Ik heb sinds een paar weken last van erg langzaam of helemaal niet ladende internetpagina’s op mijn computer. Ik gebruik Google Chrome. Als ik echter dezelfde pagina in een andere browser (explorer) probeer te laden, krijg ik hetzelfde probleem.
Ik heb ook een laptop, maar die vertoont dit probleem niet. Deze heeft ook Chrome en laadt de pagina’s wel gewoon.

Mijn PC draait windows 7 home premium x64. Mijn modem is de Experia Box (3 maanden oud) van KPN met een alles in 1 pakket abonnement met ADSL. Ik heb geen router. Alle lampjes van de modem staan aan. De adapter die erin zit is een Belkin Play Wireless USB Adapter. Mijn computer geeft aan dat er internetverbinding is. Als ik op problemen oplossen zoek, geeft hij aan dat er geen problemen zijn. De snelheid is 78Mbps. Ik heb het cache geheugen en browsergeschiedenis geleegd, schijfopruiming en –defragmentatie geprobeerd wat niet werkte. Ik heb mijn virusscanner (Microsoft Security Essentials) een volledige scan laten draaien en die kon niets vinden.
Het enige wat ik me kan bedenken is het volgende: er is sinds ongeveer toen het probleem ontstond een PS3 in huis gekomen waar mijn broer soms GTA 5 online op speelt. Maar het probleem doet zich ook voor als de PS3 uit staat.
Soms laadt hij pagina’s wel gewoon, maar hij doet het vaker niet dan wel. Weet iemand wat het probleem kan zijn en hoe ik dit oplos? Ik bij zelf erg a-technisch wat computers betreft.
 
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Je zou voor de zekerheid deze twee eens kunnen laten scannen wie niet waagt wie niet wint
 
Bedankt voor de reactie. Ik heb beide scans gedraaid. Er kwamen 7 malware items uit en 551 spyware. Dat is er nu af en het probleem lijkt te zijn opgelost. Bedankt!
 
Nou, hij heeft het weer een tijdje zonder problemen gedaan, maar ik heb nu hetzelfde probleem weer :( Ik ben nu Spybot aan het draaien, dus misschien dat die weer wat vindt.
Heeft in de tussentijd misschien iemand een ander idee waar het aan zou kunnen liggen? Ik krijg nu net ook de melding dat ik geen internettoegang heb (netwerkstreepjes met een geel driehoekje onderin scherm). Ik kan ook geen verbinding maken met internet.
Zou het misschien kunnen dat mijn internetadapter outdated is? Die is nu ongeveer 3 jaar oud, net als de rest van alle hardware. Helpt het als ik een snellere adapter koop en die erop installeer?
Mijn computer staat boven en de modum staat een verdieping beneden. Heeft het ontvangst daarmee te maken? Is het beter als ik een kabel naar mijn computer laat lopen ipv een wifi adapter?

Ik hoop dat iemand hier iets op weet. Het begint nu wel erg vervelend te worden. Mijn laptop heeft nog steeds geen problemen met wifi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan