ondertiteling vast in film zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
hallo, ik heb video-ts bestanden die ik via een externe harde schijf in de tv van een familie kan pluggen , die persoon heeft geen pc of laptop , vandaar die externe schijf ,maar ik kan de ondertiteling niet selecteren. ik heb via shrink alle andere ondertitels uitgeschakeld en via vlc mediaplayer speelt die wel direct op mijn laptop met ondertitel. maar met de externe harde schijf niet op de tv.

nu zoek ik een snel programma waar ik deze ondertiteling vast kan in zetten, wel graag een snel programma zoals dvdshrink.
wie kan me helpen , alle films zijn orgineel en hebben allemaal de mogelijkheid voor meereder ondertitels.

alvast bedankt willem
 
Welk bestand selecteer je om de DVD af te spelen?
Dat moet het bestand VIDEO_TS.IFO zijn, dan speelt hij af zoals je van een standaard DVD gewend bent.
Als de TV dat niet ondersteund kun je hem beter naar AVI converteren.
 
video-ts and video-ts bup , hij speelt de film perfect af alleen ik kan geen NL ondertitel ( hyelemaal geen ondertitel)selecteren, ik kan er op de tv alles mee vooruit spoelen-beeldgrote etc.
liever niet naar AVI want dat duurt te lang bij iedere film. daarom leiver een programma waar ik de ondertitel kan selecteren en omzetten naar video-ts zoals met shrink die gaat snel maar ik kan daar geen ondertitel in branden??.
 
Je moet dus het bestand VIDEO_TS.IFO van die DVD afspelen als de TV dat kan.
Dan kun je ook de ondertiteling selecteren, net zoals bij een gewoon DVD schijfje.
 
Laatst bewerkt:
kan niet de tv ziet alle vts die hij laat zien als een plaatje , als ik dus het begin/het eerste plaatje van b.v 5 ( 5 video-ts bestanden) aanklik begint de film waarna ik geen ondertitel kan selecteren.
 
Precies. De TV ondersteund dus geen DVD layout en zul je de DVD moeten converteren naar een formaat dat wel door de TV wordt ondersteund.
 
heb ik buiten de optie AVI nog een andere vluggere en betere , hier en daar word geschreven over handbrake??.
ik heb 30 films voor die familie, als ik die om moet zetten pffffffffffffff.
maar als leek vind ik het toch raar dat de tv de hele film afspeelt maar de ondertiteling niet ziet of kan selecteren.
en moet ik toch naar AVI als het echt niet anders kan , met welk programma??.
 
Het bestand VIDEO_TS.IFO is het menu en opdrachten bestand van een DVD. Als je die niet kunt gebruiken kun je dus ook geen ondertiteling en taal kiezen. De meeste TV's ondersteunen dit niet. Het beste wat je kunt doen is een leuke Mediaplayer kopen van rond de 100 euro, die ondersteunen meestal wel DVD layout. Zoals deze:
http://www.bol.com/nl/p/western-digital-tv-live-streaming-media-player/1003004011906135/

Voor de conversie van DVD naar AVI gebruik ik zelf de Freemake Video Converter:
http://www.freemake.com/nl/

De conversie naar AVI of een ander single file type kost meer tijd dan wat DVD Shrink doet maar dat komt omdat er heel andere dingen moeten gebeuren, dat is niet anders. Dat omzetten hoef je uiteraard niet op te wachten. Voeg een aantal DVD's toe en start de conversie als je naar bed gaat. Dan is het de volgende ochtend wel klaar.
 
Laatst bewerkt:
ok ik ga freemake proberen en als ik er niet uit kom sluit ik deze vraag af of ik kom terug om het e.e.a. te vragen.
alvast bedankt.

willem
 
Prima. De conversie van DVD naar AVI duurt per DVD ongeveer 3 kwartier. Dan kun je daar alvast rekening mee houden.
Let erop dat je bij het toevoegen van een DVD de juiste titel kiest en dan ook de juiste ondertiteling.
 
Is het niet veel handiger om tijdelijk een laptopje te lenen / regelen en dat aan te sluiten op die TV? Een andere optie zou kunnen zijn om te zoeken naar firmware voor de TV. Ik ga ervanuit dat het een wat oudere tv betreft, dus de kans is aanwezig dat de fabrikant updates voor de software heeft ontwikkeld.
 
Laatst bewerkt:
gast0225 wel bedankt voor de tip maar het is voor een oudere persoon die niets van computers weet ( ja die zijn er ook nog) en het een een nieuwe tv van LG 200 hz. het is voor mij nu wel de vraag wat je bedoelt met firmware voor de tv?, deze tip begrijp ik als lek niet.
 
edmoor,

ik heb via freemake de video met ondertiteling omgezet naar avi maar de ondertiteling loopt niet synchroom met de film.
ik ga het ook nog proberen met handbrake , of heb jij een andere oplossing.
 
Geen idee. Ik gebruik altijd Freemake en dat probleem heb ik nog nooit gehad.
Doet 'ie dat bij het afspelen op de TV of in de VLC Player?
 
Da's simpelweg een kwestie van even in het menu van de TV naar de softwareversie kijken en vervolgens op het internet bij de fabrikant (LG) of er een nieuwere versie is. Ter illustratie : mijn Samsung uit 2012 kon geen .MKV's afspelen, totdat ik de nieuwste firmware downloade (een maand of 6 geleden) en toen kon mijn Samsung opeens ook MKV's afspelen.
 
Laatst bewerkt:
ok ga ik proberen, maar heeft iemand een andere converter anders dan freemake om te proberen. EDMOOR misschien ook nog een tip.
 
Laatst bewerkt:
edmoor en gast0225 alvast bedankt voor de moeite, films en ondertiteling lopen na opnieuw freemake te hebben geinstalleerd synhroon.
helaas vind ik de kwaliteit na het omzetten naar avi veel slechter.
ik wil deze topic sluiten en ga naar een andere vraag.
de enigste mogelijkheid die ik nog heb is om een pc uit 2007 ( vista ) op de tv aan te sluiten via een DVI - HDMI KABEL kabel, alleen moet ik kijken of de pc dan het video signaal doorstuurt en ik moet een apart geluids signaal hebben, deze vraag leg ik bij een andere sectie neer.

allebei hardstikke bedankt voor de moeite.

willem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan