Verbinding met netwerkschijf weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJJochem

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Berichten
725
Hallo allemaal,

Ik heb bij ons thuis een server staan met Windows Server 2012. Daar zit een HDD in, die ik deel over het netwerk, en op de workstations aankoppel als Q: Dit werkt(e) altijd goed, maar sinds een tijdje heb ik problemen. Windows geeft dan aan dat 'De lokale apparaatnaam' al wordt gebruikt. Als ik dan zo'n 5 minuten wacht doet hij het ineens weer.

Dit is de melding die ik zie:
2ytps9x.png


Dit heb ik al geprobeerd
  • Schijf opnieuw aankoppelen
  • Opnieuw verbinden met het netwerk
  • Server en workstation herstarten

Helaas heeft dit allemaal tijdelijk geholpen, en krijg ik zo'n 15 minuten later weer de zelfde melding.

Wie kan me helpen?

Groet, Jochem
 
Laatst bewerkt:
Q: wordt ook gebruikt door Office 2010 Starter versie (en mogelijk ook andere versies ook).
Verder kan Q: ook gebruikt zijn door partities op memory-stick(s), externe harde schijven, interne harde schijven etc.

Dus de Q: netwerkkoppeling VERWIJDEREN op het werkstation, werkstation herstarten, werkstation (minstens) 15 minuten aan laten staan en dan gaan kijken in Schijfbeheer (= diskmgmt.msc ) of Q: als schijfletter al bezet is.

Tijs.
 
Voor zover ik kan zien is Q: niet bezet, maar ik heb voor de zekerheid de netwerkschijf gekoppeld aan een andere letter, namelijk Y:
Helaas gaat het nog steeds fout...
 
Je terugmelding is slecht:
Nergens ga je in op Office (Starter) of evt memorysticks/externe harde schijven.

Tijs.
 
Ik geef een antwoord op je concluderende alinea in je eerste antwoord, ik geef dus aan wat er gebeurt na de door jou gegeven oplossing. Beetje kortaf antwoord vind ik dit overigens wel van je. Meteen zo van 'Je terugmelding is slecht'. Gewoon chagrijnig, en dit is trouwens niet de eerste keer dat je me zo afkapt!

Maar goed, back to the point: De Office versie die ik heb is 2007 Enterprise. Verder heb ik standaard één externe HDD aangesloten op M:. Dat is ook de enige letter die gebruikt wordt door die HDD (die maar één partitie heeft). Mijn interne HDD heeft C: als schijfletter, met daarnaast nog 'Door systeem gereserveerde ruimte'
Zie ook mijn overzicht in schijfbeheer:
2yvqoog.png
 
Ik trek me wel terug. Succes met je vraag.

Tijs.
 
Mijn NAS heeft dit ook gedaan (alleen werk ik niet met Windows) en dat was toen een teken dat mijn NAS aan het overlijden was.
Heb toen een nieuwe NAS gekocht, snel mijn gegevens van de oude op de nieuwe gezet en klaar was ik.

*modknip*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
*modknip*

Mijn NAS heeft dit ook gedaan (alleen werk ik niet met Windows) en dat was toen een teken dat mijn NAS aan het overlijden was.
Heb toen een nieuwe NAS gekocht, snel mijn gegevens van de oude op de nieuwe gezet en klaar was ik.
Lijkt me wel een iets ander verhaal.... Jij hebt het echt over een NAS, en ik heb echt een Windows-Server staan... Ik hou je antwoord even in gedachten, en ga kijken wat ik verder ga doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me wel een iets ander verhaal.... Jij hebt het echt over een NAS, en ik heb echt een Windows-Server staan... Ik hou je antwoord even in gedachten, en ga kijken wat ik verder ga doen.
Je hebt het toch over een netwerkschijf? waarvan de verbinding wegvalt?
Is precies hetzelfde dus. Een NAS is een netwerkschijf.
 
Ik noem het wel een netwerkschijf, maar eigenlijk is het de tweede interne HDD (D: ) in een Windows Server (2012).
 
Aha, ja.....daar zet je dan mensen die je willen helpen, op het verkeerde been mee?

Misschien dan toch maar je titel wijzigen.

Maar dan nog zou je die schijf even moeten onderzoeken met een tooltje van de fabrikant of de schijf nog wel goed is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan