Onderdelen overzetten naar andere behuizing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neil 405

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2009
Berichten
56
Hallo,
Ik wil graag alle onderdelen die ik heb in mijn huidige Acer Aspire X3990 overzetten naar een nieuwe behuizing.
De huidige behuizing is klein en heb ik geen mogelijkheid om onderdelen te upgraden omdat ik er simpelweg niet bij kan komen.
Nu zit ik dus met een vraag als ik de harde schijf in de nieuwe behuizing zet: Blijft mijn Windows 7 versie het gewoon doen, ook al zitten de onderdelen in een andere behuizing?
Het enige wat ik van plan is dat ik de voeding wil vervangen omdat de pins te kort zijn om bij het moederbord te komen.
Alvast bedankt! :)
 
Ik heb het nog nooit zo ingrijpend benaderd, maar ik meen met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat het niet gaat werken.
 
Wanneer ik het goed begrijp blijven moederbord, CPU, geheugen, geluidskaart, videokaart, cd/dvd-speler en harde schijf allemaal hetzelfde en komt er alleen een andere kast.

Ik meen met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat het wel gaat werken.
 
Hallo,
Ik wil graag alle onderdelen die ik heb in mijn huidige Acer Aspire X3990 overzetten naar een nieuwe behuizing.
De huidige behuizing is klein en heb ik geen mogelijkheid om onderdelen te upgraden omdat ik er simpelweg niet bij kan komen.
Nu zit ik dus met een vraag als ik de harde schijf in de nieuwe behuizing zet: Blijft mijn Windows 7 versie het gewoon doen, ook al zitten de onderdelen in een andere behuizing?
Het enige wat ik van plan is dat ik de voeding wil vervangen omdat de pins te kort zijn om bij het moederbord te komen.
Alvast bedankt! :)
Lees ik het verkeerd, of.............?
 
Goedemorgen,

Zoals ik het lees zet hij al zijn hardware over in de nieuwe behuizing hij is van mening dat de behuizing ook invloed heeft bij de installatie van windows 7 ,dat is niet het geval de hardware zoals in de Acer zit incl. de hdd kan gewoon overgezet worden en werkt dan.
Ik lees wel dat hij onderdelen wilt gaan updaten doet hij dat nu dan zal hij inderdaad win 7 opnieuw moeten installeren daar valt wel de voeding buiten.
 
In dit geval meen ik op basis van 30+ jaar ervaring met deze materie te moeten concluderen dat gast0225 voor deze ene keer gelijk heeft. :) :) :)






Het verhaal zou anders worden als hij ALLE hardware zou overzetten.
 
Dat is idd. zoals ik er ook naar gekeken heb. Het vreemde is dat je het startbericht van TS mogelijk wel op 3 manieren kunt lezen. De ene is dan net even logischer dan de andere, maar als het een kwestie is van álles overzetten, dan is er geen enkele twijfel : dan gaat het werken. Windows weet immers niet of het in een Coolermaster case of in een Acer of Medioncase zit................ ;)
Hetzelfde geldt natuurlijk voor een nieuwe voeding die in een bestaand systeem wordt geplaatst.
Maar misschien dat Neil 405 z'n startbericht nog iets wil verduidelijken, dan weten we precies wat en waar naartoe overgeplaatst wordt.
 
Hij zegt het eigenlijk al in zijn eerste zin:Ik wil graag alle onderdelen die ik heb in mijn huidige Acer Aspire X3990 overzetten maar inderdaad misschien komt er ooit een verduidelijking
 
Het lijkt er idd. op, als je door een 'andere' bril naar het bericht kijkt, alsof hij álle onderdelen wil overzetten in een nieuwe kast en alleen de voeding nieuw wil nemen. In dat geval is het, zoals hierboven geschreven : "Ja", dat gaat werken.
 
Hij is niet duidelijk en laat helaas ook niet veel meer horen:D
 
Iedereen bedankt voor de reacties!
Sorry dat ik zo laat reageer, ik heb vandaag namelijk alles overgezet en het werkt!
Ik heb alle hardware die ik had overgezet, als ik het moederbord upgrade zou ik inderdaad Windows opnieuw moeten installeren
Nogmaals bedankt! :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Fijn dat het zo werkt succes met de nieuwe kast en pc natuurlijk.
 
Ja, mooi dat 't werkt.
Wanneer je ooit weer een probleem hebt, maak dan svp wat kortere zinnetjes, dat komt de leesbaarheid zeker ten goede. Ook de 3e zin van je laatste bericht schiet ietwat uit de bocht. Hoe korter de zinnen, hoe gemakkelijker ze te lezen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan