gebrande dvd's onvoorspelbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik wil nog wel eens een filmpje met Nero branden op een DVD. Meestal Video TS. Ik heb erg vaak problemen met het afspelen. Naast de 2 DVD-spelers in mijn PC en laptop, heb ik 3 dvd-spelers om aan te sluiten op de TV. Het vreemde is dat er geen pijl op te trekken is op welke speler de gebrande DVD het doet. Dan weer op alle drie, dan op twee van de drie en soms op maar één. Ik word er een beetje gek van.
Ik heb een vrij nieuwe brander in mijn PC, maar het is een goedkoop ding van de MyCom, ik geloof € 17,-. Ik heb hem al een keer ingeruild omdat ik dacht dat het aan de brander lag, maar ook met de nieuwe blijf ik het probleem houden. Ik kan ook moeilijk drie DVD-spelers aansluiten op de televisie, dat wordt een aardige toren.

Zou het tóch aan de brander kunnen liggen? Dat ie gewoon te goedkoop is? Ik wil best een aantal tientjes meer uitgeven, maar dan moet ik wel zeker weten dat het probleem daarmee verholpen is. Graag jullie reacties.

Overigens denk ik er hard over om een mediaplayer aan te schaffen, zodat ik rechtstreeks vanaf min PC naar films kan kijken. Maar adviezen daarover moeten geloof ik in een ander topic.
 
Misschien een overbodige tip maar heb je er al eens aan gedacht om de dvd's met de kleinste snelheid te branden? Dit wil soms wel eens helpen.
 
Hulppogingen zijn nooit overbodig hoor. Dat had ik er inderdaad bij moeten zetten. Ook al geprobeerd...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat Modag zegt.
En probeer ook eens het verschil tussen + en - schijfjes.
Niet alle spelers kunnen met elk type omgaan.
 
Een oplossing voor je probleem kan ik helaas niet bieden, anders dan wat anderen al adviseerden. Maar je opmerking over een mediaplayer kan ik alleen maar achter staan. Een goede mediaplayer is er al voor nog geen 100 euro en dan kun je de meeste formaten wel voor film wel aan, inclusief het afspelen van het VIDEO_TS.IFO bestand om een DVD layout ook echt als DVD af te spelen. Daarnaast biedt een mediaplayer de mogelijkheid om films in HD af te spelen en zijn foto's en muziek ook geen enkel probleem.

Een paar voorbeelden van merken waar ik goede ervaringen mee heb:
Western Digital TV Live:
http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=330

Mede8er:
http://www.mediacentershop.nl/produ...7-mede8er-mediaspelers/mede8er-med400x2s.html

Asus:
http://maxict.nl/product/2829339/as...ogleshopping&gclid=CNXy1Jmb0LwCFfPItAodsh8Alw

Wel even goed kijken naar wat je wensen en eisen zijn. De spelers die ik toonde zijn onder de 100 euro maar afhankelijk van wat je precies wilt zou dat al snel meer kunnen zijn. Bij de voorbeelden gaat het in ieder geval om goede merken voor een redelijke prijs en met IFO ondersteuning.
 
Laatst bewerkt:
Ik had met bepaalde merken DVD's ook relatief vaak problemen. Met wat zoeken kwam ik er achter dan Verbatim DVD's veel minder problemen zouden opleveren.
En idd... heb ze nu een paar jaar en geen bierviltjes meer gemaakt...
Verbatim DVD+R 16x
 
Ik had met bepaalde merken DVD's ook relatief vaak problemen. Met wat zoeken kwam ik er achter dan Verbatim DVD's veel minder problemen zouden opleveren.
En idd... heb ze nu een paar jaar en geen bierviltjes meer gemaakt...
Verbatim DVD+R 16x

Ook al geprobeerd. Ik gebruik Platinum
 
Bedankt voor alle tips en trucs.
Het is me allemaal té irritant. Ik stap over op een mediaplayer en stop met branden....
 
Prima beslissing :thumb:

Bij deze alvast een paar aanbevelingen.
Ik heb goede ervaringen met de Western Digital TV Live. Zelf heb ik een Mede8er MED800X3D die me ook heel goed bevalt. Daarnaast zijn de spelers van Asus ook prima.
 
Laatst bewerkt:
Prima beslissing :thumb:

Bij deze alvast een paar aanbevelingen.
Ik heb goede ervaringen met de Western Digital TV Live. Zelf heb ik een Mede8er MED800X3D die me ook heel goed bevalt. Daarnaast zijn de spelers van Asus ook prima.

Ik kreeg hier op het forum veel positieve berichten over de Raspberry Pi… van gehoord?
 
De Raspberry Pi is niet noodzakelijk een Mediaplayer maar kan er wel voor worden ingezet. Als je XBMC erop installeerd dan werkt dat prima. Je moet wel een beetje van softwarematig knutselen houden. De Raspberry Pi is een leuk ding voor weinig geld, maar hou er wel rekening mee dat je er nog een losse voeding bij moet kopen en een kastje waar hij in past omdat het standaard niet meer is dan een printplaat met wat aansluitingen. Een HDMI kabel is ook noodzakelijk. Kies voor de Raspberry Pi van het type B.

Wat leesvoer:
http://wiki.xbmc.org/?title=Raspberry_Pi
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan