Goeie internetsnelheid, slechte verbinding/communicatie in games

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunarvr

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2014
Berichten
5
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje heb ik nogal een beroerde verbinding/communicatie met games zowel op de xbox 360 (wired) als op de desktop pc. Het is sinds gisteren erger geworden. De verbinding viel even weg, modem en router gereset en nu kan ik bijna niet meer online gamen. Op de xbox kan ik nog wel in een online lobby zitten, maar zodra het spel begint, dan is er constant een vertraging van de verbinding en 'teleporteren' de andere spelers om je heen en na een minuutje of 2 valt de verbinding weg. Op de computer kom ik na gisteren �berhaupt niet eens meer in een spel.

Nu, op dit moment heb ik wel een internetconnectie met het normale internet, maar het draadloze netwerk heeft geen verbinding. Ik word nu lastig gevallen door mijn zussen om het internet voor hun te fixen, maar ik kan ook niets meer dan poorten openen en de router/modem resetten... :p

Ik heb een wired internetconnectie voor zowel de xbox als voor de pc.

Op de xbox gaf hij een error code met dat de NAT op moderate stond en toen heb ik de uPnP in de router open gezet en toen gaf hij die error code niet meer. Ook heb ik de router en modem nogmaals gereset, maar het heeft allemaal niet geholpen. Firewall ook uitgezet

Ik kan veel hebben, maar zodra er iets met het netwerk is... :evil:

Onderstaand een screenshot van een test op www.speedtest.net 120mb zeggen ze :rolleyes:



Heeft iemand hier ervaring mee of een idee hebben waar het aan zou kunnen liggen? Als jullie nog vragen hebben, die de probleemstelling beter aanvullen, dan hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank!
 
Heb je de instellingen in de router nog gecontroleerd?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie!

Naar welke instellingen moet ik dan kijken?

Bovenstaande link werkt niet
 
Laatst bewerkt:
Het zou aan je modem kunnen liggen, daar je aangeeft dat ook het wired gedeelte simpelweg faalt ..
Heb je de kabeltjes nagelopen vanaf het punt waar het de woning binnenkomt (tot aan de modem)? oxidatie misschien op een stekker? Slecht contact?
En wellicht werkzaamheden bij je in de buurt??
 
Bedankt voor de reactie.

Ik heb geen kabels nagelopen, zal ik zometeen voor de zekerheid wel even doen. Ik heb op storingen van UPC zelf na, altijd een goeie internetverbinding. Nu heb ik bijvoorbeeld prima internet, maar het enige wat niet wilt is online gamen en dat het draadloos netwerk van de anderen hier in huis niet goed werkt. Ik heb voor de zoveelste keer de router gereset en nu hebben ze wel weer een draadloos netwerk.

Gisteren voordat het internet even wegviel (geel driehoekje met uitroepteken in het netwerk pictogram rechtsonderin het scherm) kon ik nog wel in een bepaald spel komen, maar nadat ik toen de router en modem had gereset, wilde het niet meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan