i'net via kabel 'identificeren'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gook

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Berichten
77
Volgend raar probleem doet zich voor: wanneer ik de computer opstart en hij probeert verbinding te maken met internet (kabel) blijft hij enige tijd 'Identificeren' en komt dan op Onbekend netwerk, zonder internetverbinding. Wanneer ik de utp kabel even uittrek en terug insteek vindt hij het netwerk wel en heb ik i'netverbinding. Soms wel een paar keer in en uittrekken.

Switch reeds herstart, windows is up to date, gescand met MS security essentials en Malwarebytes. De adaptor in en uit-schakelen helpt niet, verwijderen, heropstarten en terug laten installeren werkt jammer genoeg ook niet.
Wanneer ik mijn laptop met de utpkabel verbind is er helemaal niks aan de hand, dus naar mijn mening ligt het probleem niet bij de router of switch.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Bedankt!
 
Gok een dhcp fout. Probeer is een statisch ip adres te gebruiken. Als je niet precies weet dan moet je het even zeggen probeer ik je er wel mee te helpen.
 
Heb ik ook al geprobeerd (statisch ip) maar niet zoals het moet denk ik. Enkel op de computer ingesteld maar moet dit ook ingesteld worden op de router?
 
Nee als je op de computer een statisch ip geeft dan gaat het niet meer over de dhcp. Probeer anders is een andere dns server bijvoorbeeld die van google: 8.8.8.8 / 4.4.4.4
 
Van zodra ik kan probeer ik dit uit. Is een schoolcomputer en ik kom niet elke dag op die school. Alvast bedankt!
 
Als ik bij eigenschappen van mijn lan verbinding, tcp/ipv4 de dns server op 8.8.8.8 instel heb ik verbinding. Ik herstart de computer en hij komt weer bij het onbekend netwerk uit.
Als ik de probleemoplossing laat lopen, lost hij het wel op met volgende fout "Lan-verbinding heeft geen geldige ip-configuratie"
 
Iemand nog een idee waar het probleem zou kunnen liggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan