USB aansluiting op TV Decoder

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeremyKok

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Berichten
265
Hallo allemaal!

Ik heb sinds een paar dagen glasvezel van Tele2. Nu heb ik daar ook interactieve televisie bij, maar toen het hier aankwam kwam ik erachter dat de functie opnemen en pauzeren er niet standaard bijzit. Nee, dat moet je apart nog kopen.. Nu merkte ik aan de achterkant van de decoder een usb aansluiting op. Ik heb even gegoogled, maar kwam niet zo ver, hoewel ik ergens las dat je hiermee een externe harde schijf kunt aansluiten, om daarmee programma's te kunnen opnemen.
Kan iemand dit voor me bevestigen en uitleggen hoe dat dan precies in zijn werk gaat? Alvast bedankt.

Mvg,
Jeremy Kok

hddecoder[1].png
 
Dat klopt idd. Even uit mijn hoofd hebben die Amino kastjes geen intern geheugen. Mocht je dus later voor opname funktie kiezen dan heb je daar een externe schijf bij nodig, terwijl als je direct bij aansluiting had aangegeven opname te willen, had je een (wat groter) kastje met intern geheugen ontvangen.

Ik kan het fout hebben hoor, is inmiddels alweer 3 jaar terug dat ik met deze kastjes in aanraking ben gekomen (via werk). Dus spijker me er niet op vast, maar dat is het volgens mij.
En anders is het hoogstens puur ter uitbreiding.

Let op! Denk daarbij iig niet dat als je iets hebt opgenomen dat je daarna de HDD op je pc aan kan sluiten, want dan wordt de HDD eerst geformatteerd (zodat mensen het niet op de pc kunnen opslaan), en dan staat het ook niet meer op de hdd.
 
Hi,

Betekent dat dat ik ook dat abbonement nodig heb om op te kunnen nemen of zou het met een HDD ook gewoon kunnen als ik die aansluit, en zo ja, hoe dan? Ohja en zou het ook met een USB stick met een grote capaciteit kunnen?
 
Laatst bewerkt:
Het kan idd ook met een USB stick met grote cap. Of je er nog een abbo voor nodig hebt weet ik niet, misschien kun je Nederland 1, 2 en 3 zo al wel opnemen, kwestie van uitproberen met een usb stick.
 
Ahh! Ik ken de kastjes ook alleen van mijn tijdperk (3 jaar terug) toen ik werkzaam was bij een elektronicabedrijf. Deze Amino kastjes werden destijds voor Glasvezel ingezet (profiders: KPN, Concept IT, en nog wat). Daar had deze USB aansluiting wel de functie om latere opnamefunctie of iets toe te voegen.
..maar hier dus niet als ik de links van @BikerBill64 door lees.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan