DPI flyer in Photoshop instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raptar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2014
Berichten
1
Goedenavond,

Ik moet de laatste tijd steeds vaker flyers maken voor werk, helaas gaat één ding niet helemaal vlekkeloos. Dat is het afdrukken.

De flyers zijn wazig en niet helemaal de juiste kwaliteit waar we van tevoren op gehoopt hadden. Ik heb een beetje op Google gekeken en dit zou heel goed aan de DPI kunnen liggen als ik het zo lees. Bij al mijn ontwerpen staat het DPI ingesteld op "72", dit zou "300" moeten zijn heb ik begrepen.

Ik weet hoe je dit moet instellen (Image - Image Size - Resolution van 72 naar 300 pixels per inch). Als ik dit gedaan heb wordt mijn plaatje dus ongeveer 10x zo groot. Kan ik het plaatje in deze staat uploaden bij de drukker, of heb ik dan alsnog iets niet goed gedaan? Mijn vraag aan jullie is; wat is de exacte juiste manier om dit te doen? Moet ik bijvoorbeeld nog iets met de volgende instellingen doen; scale styles, constrain proportions, resample image?

Aardige wat vragen inderdaad! Jullie zouden me in ieder geval geweldig helpen om deze te beantwoorden! Alvast bedankt!

Groet,
Raptar
 
in photoshop heb je toch een optie liniaal vink die aan en kijk of de lengtes hetzelfde blijven. Kan namelijk zijn dat je beeld staat op pixels. Dan wordt het scherm uiterraard wat groter. Volgensmij was dit een instelling met het vergrootglas als ik me niet vergis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan