domein problemen, DNS

Status
Niet open voor verdere reacties.

christophe195

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2014
Berichten
26
Hallo,

Voor mij werk probeer ik ervoor te zorgen dat iedereen waar ook in het kantoor aan zijn bestanden kan. Hiervoor wil ik gebruik maken van een "domein" netwerk. Om dit eerst te testen heb ik een oude pc genomen en hier "windows server 2007" opgezet want de pc is 32 bit.

Ik heb een domein op kunnen zetten, echter wanneer ik probeer verbinding te maken krijg ik volgende foutmelding:

[JS]
Let op: deze gegevens zijn bedoeld voor een netwerkbeheerder. Neem contact met de netwerkbeheerder op als u geen netwerkbeheerder bent. Meld bij uw netwerkbeheerder dat u deze gegevens hebt ontvangen en dat deze gegevens zijn opgeslagen in het bestand C:\Windows\debug\dcdiag.txt.

De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de SRV-bronrecord voor de servicelocatie in DNS die wordt gebruikt om een Active Directory-domeincontroller (AD DC) te vinden in het domein gebruiker.bv.local:

De fout is: DNS-naam bestaat niet.
(foutcode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.gebruiker.bv.local

Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:

- De DNS SRV-records die nodig zijn voor het vinden van een AD-domeincontroller voor het domein zijn niet bij DNS geregistreerd. Deze records worden automatisch bij een DNS-server geregistreerd wanneer een AD-domeincontroller aan een domein wordt toegevoegd. Deze records worden periodiek bijgewerkt door de AD-domeincontroller. Deze computer is geconfigureerd voor gebruik van DNS-servers met de volgende IP-adressen:

195.120.120.122
195.120.121.3

- Voor één of meer van de volgende zones geldt geen delegatie naar de onderliggende zone:

gebruiker.bv.local
bv.local
local
. (hoofdzone)
[/JS]

Kan iemand mij terug op de baan krijgen?

Mvg. Christophe
 
eum 1. het bestruings systeem zal waarschijnelijk 2008 of 2003 zijn dat je bedoelt, tenzij je de longhorn bedoelt die niet echt doorgebroken is ;).

dan nu een mogelijke test oplossing
probeer eerst de server te pingen als dat lukt kan je verder lezen.
als je niet kan pingen naar de server zit je waarschijnelijk in de verkeerde range.

als je het ip van de server ingeeft bij dns op je client pc na herstarten zou het dan mogelijk zijn dat je verbinding kan maken met de server.
als dat het geval is staat er een lookup zone verkeerd geconfigureerd.
 
Laatst bewerkt:
dan manueel het ip van de server invoeren bij dns, de client pc eens herstarten en kijk of je dan nog steeds dezelfde problemen hebt
 
even voor de verduideliking de foutmelding krijg je op de server of op de client ?
 
log eerst gewoon is als LOKALE administrator en voer daar de dns aanpassing in dus het ipadres van je server bv 192.168.1.100 en gevolgd door een publieke dns server 8.8.8.8 toepassen dnsflushen cmd->ipconfig/flushdns
 
Je moet opletten: Op werkstations/clients die in het domein zitten (of in het domein opgenomen moeten worden) moeten als DNS server ingesteld hebben het ip-adres van de Windows 2008 server dus NIET naar (bijv.) de DNS server van de provider of het ip-adres van de router.

Trouwens, ook op de W2008 server zélf moet de DNS server wijzen naar 'zichzelf', dus 127.0.0.1 of het 192.168.x.x ip-adres van de server.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
WAAR komt de foutmelding vandaan? Van de client of van de server?
Indien van de client, dan geldt het verhaal wat alain1988 en ik al schreven over het instellen van de DNS op de client. En daar kun je NIET 127.0.0.1 gebruiken, dat moet het ip-adres van de server zijn (dus diens 192.168.x.x ip-adres).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de slechte info

de foutmelding komt op de client als ik deze probeer te verbinden met het domein
add-computer-to-domain-03.jpg

De client zijn dns bij ipv4 is ingestelt op het ip van de server
De server zijn dns bij ipv4 is ingestelt op 127.0.0.1
 
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je mogelijk een fout maakt:
Ik zie in je eerste posting staan (als domeinnaam): _ldap._tcp.dc._msdcs.gebruiker.bv.local

Nu kan ik me voorstellen dat je domein bv.local heet, maar niet gebruiker.bv.local

Tijs.
 
waarom kan dit niet? het is maar om te testen, zo stond het in een online handleiding maar dan met users.
 
Laatst bewerkt:
Koop een Synology NAS en je hebt alle mogelijke functionaliteit zonder dat je een vakman moet inhuren.
 
Hou ook even rekening met het kopen van de geschikte licenties, anders zou het zo maar eens kunnen dat je het bedrijf de afgrond in helpt in plaats van vooruit.
 
Koop een Synology NAS en je hebt alle mogelijke functionaliteit zonder dat je een vakman moet inhuren.
Ik moet de rest eerst overtuigen, als die pc kan wat wij verwachten dan gaan we natuurlijk over op deftig materiaal. Het gaat hier puur om experimenteren, of het goed werkt met printers, veiligheid, logboeken,... zo van die dingen.
 
Laatst bewerkt:
Als je nu nog iemand moet overtuigen van het feit dat iets van centrale opslag in een netwerk best wel handig is, dan ga je die persoon met jouw hobbyproject niet overtuigen. Om een voorbeeld te noemen. Die persoon ziet nu een printer die werkt. Vervolgens ga jij (ik gok even wat je kennisniveau is) een paar dagen knutselen om de printer via het netwerk aan te sturen. Vanuit zijn blikveld is er niks veranderd, hij kan namelijk gewoon weer printen. Wel ziet hij de moeite die je er voor hebt moeten doen. En dus zal er niets veranderen.

Om het je zelf makkelijk te maken. Gooi dan Freenas op je server. Kun je snel en gemakkelijk de voordelen van een netwerk demonstreren en hoef je er niet heel veel tijd in te stoppen.
 
Die lijkt niet te kunnen inloggen via "domein" iets wat echt wel moet eigenlijk want een leek moet ook ermee kunnen werken, die kennen niet's van FTP en ip adresseren en zo.

"ik gok even wat je kennisniveau is": ik heb weinig kennis, maar wilde er wel eens naar kijken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan