Geluid in een thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

rik111

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2013
Berichten
15
Is het mogelijk om elk geluid dat op mijn pc wordt gegenereerd (bijvoorbeeld een "beep" die in vba wordt uitgevoerd, of zelfs het geluid dat je hoort wanneer je in excel "page up" doet terwijl je al bovenaan de pagina strond) ook te laten horen op een andere pc die in het netwerk zit, of zelfs op elke andere pc in het netwerk ? En dit zonder noemenswaardige tijdsvertraging ?
Bij voorbaat dank !
 
Wat is volgens jou "noemenswaardige vertraging"? 1 seconde, 0,1s, 0,01s, 0,001s?????
 
Alles binnen de seconde is goed, zelfs een paar seconden zijn ok, ik moet het geluid gewoon horen, het gaat niet over muziek of zo, als ik het waarschuwingssignaal uit de macro die op de pc op mijn bureau loopt maar kan horen als ik beneden in de zetel lig ;-)
 
Dan heb je naar mijn idee 4 mogelijkheden:
-Het schrijven van een client-server applicatie die een geluid doorgeeft. Server gedeelte draait dan boven en de client verzorgd dan op een willekeurige andere plek het geluid.
-Via een event een remote commando geven aan een andere pc om een geluid af te spelen
-Via een bluetooth set het geluid doorgeven. Logitech heeft er een leuke set voor
-Je pv boven alle geluid als stream op het netwerk laten zetten en dan ergens anders deze stream weergeven
 
Klinkt redelijk ingewikkeld voor een leek ...
Kan ik in mijn VBA macro een commando geven aan een andere pc om een "beep" te laten horen ? Dat zou het simpelste en het beste zijn, dan stuur ik enkel de beeps door die ik echt nodig heb !
 
Je kunt op afstand een proces starten dat in jouw situatie een geluid afspeelt. De exacte programmering zou je moeten opzoeken die weet ik helaas niet uit mijn hoofd.
 
Het lukt me echt niet iets deftig hierover te vinden dat ik ook nog zelf aan de praat krijg, ik vrees dat ik het moet opgeven ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan