Alles op 1 of 2 DVD's krijgen met behoud kwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

zettekakkers

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Berichten
134
Ik zit weer met mijn handen in men haar met dit probleem
Ik weet echt niet hoe ik dit moet doen en welk programma ik hiervoor moet kopen.
Op deze afbeelding is alles duidelijk
Alvast bedankt :thumb:
test beta.jpg
 
Dat zijn HD bestanden van samen dik 21 Gigabyte en krijg je niet op 2 en zeker niet op 1 DVD zonder kwaliteitsverlies.
Dat zouden 6 DVD's moeten zijn en als je niks wilt converteren moet je speler of TV het AVCHD (.m2ts) type ondersteunen.
 
Laatst bewerkt:
Met het complete pakket aan eisen van zettekakkers in het achterhoofd zie ik slechts 1 mogelijkheid om het geheel op 1 schijfje te krijgen : een bluray schijfje. Daar 7 tot 9 van de 10 mensen een blurayspeler hebben is het geheel naar BR branden wellicht beter dan de optie van 3 double layer Dvd's (DVD9) want ja, het kán naar Dvd's, maar dan wel op 3 stuks, of, idd. zoals edmoor schrijft, op een aantal DVD5. Mogelijk zelfs dat je met 5 stuks net toekomt.
Wat de optie van bluray betreft : acvhd formaat kan ook nog eens door het gros van de BR spelers worden gelezen.
Wat het programma betreft: Nero en een bluraybrander en je kunt branden.
 
Laatst bewerkt:
Ja Bluray had ik ook ingedachten maar is geen optie voor mij,
eveneens als Dual layer Dvd's (had vernomen dat niet elke dvd speler dat kon lezen, ik weet niet of dit waar is?)
Ik had vorig jaar ook het zelfde probleem en converteerde eerst alles naar Mp4 en dan zo via Nero met bij hoorden menu.
Maar deze optie duurt te lang en werkt niet meer voor mij.
Andere ideeën? De kwaliteit mag wat verminderen maar het moet nog goed zijn ook...
Ik ben echt radeloos ... :s
 
Waarom wil je ze speciaal op een DVD hebben? De meest TV's hebben tegenwoordig ook de mogelijkheid om films vanaf een USB stick of externe HD af te spelen.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik dit toneel voor mensen moest opnemen om er dan Dvd's van te maken en te verkopen aan die gene die het willen.
Bluray niet iedereen heeft een bluray speler, bluray dvd's zijn duur eveneens heb ik zo geen brander ;s
 
Waarom dan niet op 5 of 6 DVDtjes? Wat kost tegenwoordig nu een schijfje, een paar dubbeltjes?
 
Ok, dan blijft er uiteraard maar weinig anders over dan het te converteren naar DVD. Dat zal inderdaad wat tijd in beslag nemen, maar als je dat 1x doet en het resultaat op harddisk opslaat kun je het daarna net zovaak branden als je maar wilt.
 
Misschien is het plan van edmoor wel een heel slim plan : wat kost een usb stick van 24 gig (zijn die er dan.....? of zijn ze er in 16 en 32 zonder tussenmaatje 24...? ;) ) Mensen die rechtstreeks vanaf USB kunnen kijken zijn dan gelijk klaar, mensen die dat niet kunnen, hebben dan de mogelijkheid om zélf te kiezen wat ze willen : zélf naar 5 of 6 Dvd's 5 branden, zélf naar 3 Dvd's branden, of, als ze wél een BR speler hebben, zélf naar BR branden.
 
Laatst bewerkt:
Usb is ook geen optie, er word effectief van mij verwacht op het op dvd's te zetten vorig jaar deed ik het naar mp4 formaat omgezet via wondershare
en dan via Nero gebrant met een menu er bij. Biedt Freemake ook een menu?
 
daar ben ik nog niet zo zeker van hoor, Het is perfect af te spelen via pc maar er zijn problemen met de menu hij doet moeilijk over het schakelen tussen verschillende fragmenten.
 
Ik ben het gedeeltelijk met je eens met dien verstande dat het verschil maakt of je met een 'winkel' DVD9 te maken hebt of met een eigen gebrande DVD9. Eigen baksels Double Layer doen nog wel eens vervelend op sommige DVD spelers, da's idd. -soms- een soort van loterij, maar mijn ervaring is ook dat in een winkel gekochte DVD9 eigenlijk altijd en overal afspeelbaar zijn (de uitzonderingen die de regel bevestigen daargelaten)
 
beste is er nog een ander programma waar ik dit met kan branden? echter 1 van de 5 dvd's zijn gelukt de overige 4 zijn mislukt... Kostelijke noot voor mij :/
Ik gebruik het programma Freemake, ik wil eventueel een programma kopen ik wil gewoon dat dit zo snel mogelijk lukt... :/
 
Freemake is ook geen brandprogramma maar een programma om videoformaten van het ene formaat naar het andere te converteren. Voor het branden gebruik ik al jaren met veel plezier het gratis CDBurnerXP. En ja, ondanks de naam is dit ook voor Windows 7 en 8.
http://cdburnerxp.se/

En daarnaast, als het branden mislukt ligt dit meestal niet aan het progamma dat je ervoor gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan