converteren dvd naar divx of avi lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sporring

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2007
Berichten
95
ik gebruik nu freemake video coverter om dvds om te zetten naar divx of avi voor een portabale dvd/usb speler ( nextbase click 10 ).
alleen wat ik ook probeer het lukt me niet om het beeld en geluid gelijk te krijgen.
heb al diverse codecs en audio codecs geprobeerd maar het lukt niet.

Ik heb al diverse proefversies van betaalde converters geprobeerd maar daar lopen allemaal groene strepen door het beeld op de partebale dvd speler, op de pc spelen ze dan wel goed af.

En mij portebale dvdspeler speeld wel avi, divx etc af en ondersteunt dit.

Wie weet raad of een hele goeie converter?
 
Ik heb al veel DVD's naar AVI geconverteerd met de Freemake Video Converter maar heb dat probleem nog nooit gezien. Gaat het om (kopiën van) originele DVD's of gedownloade DVD bestanden?
 
Laatst bewerkt:
Dan kan hij zodanig beveiligd zijn dat daardoor de problemen ontstaan. Maak er eerst een kopie van met DVD Shrink en gebruik dat resultaat om het met Freemake naar AVI te converteren.
 
helaas het resultaat blijft hetzelfde beeld en geluid lopen niet gelijk
 
Je hebt nu met DVD Shrink de DVD naar je harddisk gekopieerd en de resultaat bestanden als input voor Freemake gebruikt?
Dan zou ik zo ook geen oplossing weten. Zoals gezegd, ik heb dat probleem er nog nooit mee gehad.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik inderdaad gedaan.
Helaas, weet misschien iemand anders een oplossing
 
Als je voor het converteren de kopiebestanden van de DVD afspeelt door het bestand VIDEO_TS.IFO met VLC Player af te spelen, is het dan nog wel in orde?
 
Ik heb nu AVS converter aangeschaft deze komt overal als beste uit de tetst maar helaas. Als hik geconverteert is werkt ie op pc met Vlc prima maar in de nextbase groene strepen
 
Heb je in de instellingen van DVD Shrink wel de optie Remove macrovision protection ingeschakeld?
 

Bijlagen

  • DVDS.jpg
    DVDS.jpg
    60,9 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:
Heb even gekeken maar dat stond al aangevinkt.
Als ik een Avi of divx download speels deze wel gewoon af op de nextbase , vreemd vind ik het allemaal
 
Ik denk dat het toch te maken heeft met een beveiliging op de DVD. Als je daar echt niet omheen kunt zou ik de DVD downloaden van een *KNIP*. Daar is die DVD ook beschikbaar, maar of dat de musical betreft weet ik niet.


Modedit: Geen indirecte verwijzingen geven naar mogelijke illegale contents
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Van *knip* site gedownload maar zelfde resultaat, de Avi speelt prima op de pc maar op de nextbase groene strepen eroverheen. Denk toch dat het iets met de codec is, maar wat?

Modedit: Geen indirecte verwijzingen geven naar mogelijke illegale contents
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou in dvdshrink nog kunnen nagaan of de instellingen op Pal of ntsc staan, daarin wil de conversie nog wel eens mis gaan.
Lukt het dan nog niet is er nog geen man overboord. Dan heb je nog altijd virtualdub en audacity, als je een avi daarvan hebt.
Er is bijna altijd wel overal een oplossing voor. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan