Gratis WiFi toegang na "Like" promotiesysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobBos

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Berichten
86
Hallo allemaal,

Ik met een aantal vrienden, ondernemers en jongerenwerkers hebben een maatschappelijk jongerencentrum waar jongeren zich bij kunnen aansluiten helpen opzetten. Als jongere wordt je samen met de stichting waarbij verschillende ondernemingen zijn aangesloten in contact gebracht met bedrijven waar je stage kunt lopen, ervaring en vaardigheden kunt op doen, om zo klaargestoomd te worden voor de arbeidsmarkt. Het idee is om via deze manier het gat tussen jongeren en ondernemingen en de juiste studiekeuze kleiner te maken en zo een betere kans te bieden op een leuke toekomstige baan.

Natuurlijk is iedereen welkom om na school gezellig te komen chillen bij het gebouw. Daar kun je tv kijken, playstationen, sporten, dom ouwehoeren e.d. Momenteel zijn er zo'n 20-30 jongeren die actief meedoen met het project, tevens een hechte vriendengroep.

Nu is het zo dat er een netwerk opgezet moet worden. We hebben in principe overal internet, maar momenteel moet iedereen een code krijgen om in te kunnen loggen.

Nu is het idee om bezoekers gratis WiFi te verschaffen als zij de Facebookpagina van onze stichting Liken. Het idee is dat dit 1 keer in de 2 weken moet gebeuren. Als je geen Facebook hebt, is het idee om ons te volgen via Twitter. Mocht je ook geen Twitter hebben, dan zou je bijvoorbeeld je e-mailadres achter kunnen laten om je aan te melden voor de nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief ontvang je hoogstens 1 keer in de 2 weken. Mocht je dit niet willen, dan is het natuurlijk ook mogelijk om je e-mail adres niet af te staan. Je krijgt dan gewoon toegang tot het netwerk, maar wel nadat alle opties voorbij zijn gekomen waardoor het merendeel van de bezoekers toch simpel een Like zullen geven. Belangrijk voor ons is dat het geen verplichting is, maar dat je door middel van alleen een Like wel direct toegang hebt tot het WiFi netwerk. Veel mensen zullen dus liever gewoon Liken voor direct toegang.

Nu is de vraag: Hoe kun je dit opzetten? Ik weet hoe je websites opzet (bijvoorbeeld via wordpress), maar ik heb er geen plug-ins oid voor kunnen vinden. Bovendien heb ik geen idee hoe je zo'n website zou kunnen koppelen met de router voor de mogelijkheid tot WiFi toegang.

Weet iemand waar ik deze informatie kan vinden en hoe ik dit op kan zetten?

Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan