Bestanden kopieren / verplaatsen over netwerk langzaam?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CyberPiraat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2014
Berichten
3
Hallo,

Ik heb hier thuis een laptop staan (als hoofdcomputer) en heb een desktop pc (zonder monitor e.d.) er naast staan waarmee ik via teamviewer en extern bureaublad inlog en werk.

Nu heb ik op die pc ongeveer nog 70 GB aan data die ik over wil zetten naar mijn laptop maar dit gaat in mijn ogen te langzaam. (zie afbeelding)
Ik heb in zowel de computer als de laptop een draadloze N adapter zitten (130 MBPS) en voor de zekerheid een ethernet kabel van de pc naar de router (voor het geval de wifi uit zou vallen) van 100 MBPS.

Ik heb in andere berichten gelezen dat er iets met de QoS Pakketplanner zou kunnen zijn ofzo, maar ik snap er niets van.
Ik heb een internet abonnement bij UPC van 50 MBPS down en 2.5 MBPS up. De snelheid van ongeveer 5 mb/s zou dan wel kloppen, maar moet ie niet rond de 10 mb/s staan dan als mijn router en de draadloze netwerk kaarten beide tot 130 MBPS ondersteune?
Of komt dat door mijn abonnement? Want de router is een cisco modem/router van UPC zelf. Geen andere routers er tussen. Zie afbeelding 4 voor het schema. Hoe het bij mij thuis opgesteld staat...
Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen. Alvast bedankt.
1.jpg2.jpg3.jpgschema.jpg
Groeten, Michael.
 
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Je maakt een cruciale denkfout door de internetsnelheid van je provider (Mbps= megabits per second=communicatiesnelheid) te relateren aan de snelheid van je thuisnetwerk (het heeft verder totaal niets van doen met de toegewezen downloadsnelheid van je internetprovider).
Daarbij is de ene N adapter de andere niet wat ook voor de router geldt die de flessenhals in je netwerk zou kunnen zijn (snelheidsverschillen in gekozen wifi-kanaal, al dan niet aanwezige Gigabit ondersteuning enz.).
Die snelheid die op je screenshot ziet is misleidend, het betekent dat 4.95 MB (data-opslag) per seconde verplaatst wordt, komt overeen met +/- 39 Mbps.
Kijk tijdens de overdracht via taakbeheer>tab:netwerk hoeveel procent v.d. maximale aangegeven overdracht gebruikt wordt.
Bedenk dat wifi-overdracht altijd langzamer gaat dan bekabeld, mits je de goede bekabeling hebt (cat 5e of cat 6) en je de juiste netwerkkaarten (Gigabit) op alle met elkaar verbonden pc's hebt.
Dan pas zul je een snelle gegevensoverdracht hebben.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Je maakt een cruciale denkfout door de internetsnelheid van je provider (Mbps= megabits per second=communicatiesnelheid) te relateren aan de snelheid van je thuisnetwerk (het heeft verder totaal niets van doen met de toegewezen downloadsnelheid van je internetprovider).
Daarbij is de ene N adapter de andere niet wat ook voor de router geldt die de flessenhals in je netwerk zou kunnen zijn (snelheidsverschillen in gekozen wifi-kanaal, al dan niet aanwezige Gigabit ondersteuning enz.).
Die snelheid die op je screenshot ziet is misleidend, het betekent dat 4.95 MB (data-opslag) per seconde verplaatst wordt, komt overeen met +/- 39 Mbps.
Kijk tijdens de overdracht via taakbeheer>tab:netwerk hoeveel procent v.d. maximale aangegeven overdracht gebruikt wordt.
Bedenk dat wifi-overdracht altijd langzamer gaat dan bekabeld, mits je de goede bekabeling hebt (cat 5e of cat 6) en je de juiste netwerkkaarten (Gigabit) op alle met elkaar verbonden pc's hebt.
Dan pas zul je een snelle gegevensoverdracht hebben.


Bedankt voor de reactie. Het zou idd aan de bekabeling kunnen liggen dan, want de ethernet kabel die als extra aan de pc hangt is denk ik geen categorie 5 of 6 kabel. Want dat zijn kabels die ik 10 jaar geleden ook gebruikte toen Windows Vista net uitkwam.

Verder is de laptop alleen met Wifi verbonden.
Had gelezen dat je in je router iets moet instellen ofzo, maar ja daar heb ik niks durven veranderen.
Ook totaal geen verstand van. Zal binnenkort eens kijken voor een andere kabel.
 
Want dat zijn kabels die ik 10 jaar geleden ook gebruikte
Toen was die standaard er nog niet, dus je hebt nog oude kabels.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan