Dvd maken lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schamp

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2014
Berichten
10
Film gemaakt van ongeveer 60 min op adobe premiere elements 12. Tot daar geen probleem maar het maken van een dvd lukt niet of na 98 % branden krijg ik een foutmelding .
Wat zou de oorzaak kunnen zijn ?
 
Wat ik nooit snap is dat iemand zegt een foutmelding te krijgen, vervolgens niet verteld welke melding dat dan is, en dan vraagt wat de oorzaak is. Dat klinkt als: "Ik krijg een fout. Wat moet ik doen."
 
Laatst bewerkt:
DVD Branden

Met excuus voor mijn eerder korte beschrijving. Dus wat meer uitleg.
Voor het branden van de DVD ga ik "Publiceren en delen"', daar duid ik "schijf" , vervolgens "DVD" en maak de keuze "map 4,7 GB", ik geef de map een naam, duid de locatie aan waar de film is opgeslagen...(of ben ik hier al verkeerd ? of moet ik hier al mijn E schijf of DVD te branden aanduiden), exemplaren : 1, voorinstellingen : Pal_Dolby DVD , Kwaliteit : aangevinkt en ik dus op "branden". Ik krijg vervolgens het scherm "indexeren" maar daar gebeurt er niks.
Hopelijk heb ik nu wat meer uitleg gegeven over mijn probleem.
 
Wat gebeurd er als je bij branden kiest voor opslaan op de HD ipv direct branden op dvd?
 
DVD branden lukt niet

Via delen is die nu al meer dan een 1 uur bezig met laden op de PC en al 34% met aldus de melding "uw video wordt momenteel gerenderd en opgeslagen. Anderzijds staat de film opgeslagen op de C-schijf 1,17 GB met bestandsmap type .PRV
Zou die extensie eventueel moeten geconverteerd worden naar bvb MPG ?
 
DVD branden lukt niet

Het laden op de PC van de film is blijven steken op 88 % en het programma zelf is bevrozen. Niettegenstaande dat bij "windows taakbeheer" het programma op "geactiveerd is.
Hoe dan ik kan toch telkens het programma Adobe Premiere Elements starten en de gemaakte film terug bekijken op het scherm van de PC. Maar, zoals reeds eerder gemeld : ik wil een DVD maken.
 
DVD branden lukt niet

Opnieuw gekeken naar allerlei handleidingen en richtlijnen op you-tube filmtjes
Dus zoveelste poging gedaan om DVD te maken en dan vanaf het begin, scherm met "Indexeren" met balk maar er gebeurt dus niets , zelf na 1 uur. Maar dan uiteindelijk de foutmelding "Adobe Premier Elements werkt niet meer". "Er is een probleem opgetreden waardoor hyet programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en U krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is".
Dus terug naar af en wachten tot iemand zo vriendelijk kan zijn om me uit deze miserie te helpen.
Alvast toch bedankt.
 
Alvast bedankt voor de aandacht van mijn probleem. Ik heb nauwkeurig je raad opgevolgd, markers toegevoegd en dan een nieuw bericht.
"Bevat geen geldige DVD-Video bestanden" Toch zeer eigenaardig voor dit programma Premiere Elements 12 die zulks toch direcht op DVD zou moeten kunnen zetten.
Ook al een ander brandprogramma geprobeert, ImgBurn. Daar krijg ik de foutmelding na ook al weer de zoveelste herpoging "Retry Failed-reason : Power Calibration Area Power" Dus ook hier geen resultaat.
Nog andere foutmeldingen dat ik heb tegengekomen is bvb "de onbekende fout 2130932483"
Kan de "Helpmij" of gebruikers nog andere oplossingen aanbieden ?
 
Power calibration area? Klinkt bij mij als een probleem met je brander zelf.
heb je toevallig een andere die kan aansluiten om te testen
 
De DVD die maar niet wil lukken

Ik heb twee schrijfstations en die werken prima bij het branden van CD's.
Zodus daar kan het ook niet aan liggen ?
 
ik weet niet hoe je het probeert me een ander brandprogramma, dan zal je jou project eerst moeten renderen vanuit elements naar een mpeg formaat,
 
Terug enkele uren bezig geweest zaterdag en niks.
Welk converteerprgramma moet ik gebruiken om de extensie van mij opgeslaande film : .PRV om te zetten in een aanvaardbaar videobestand of mpeg formaat ?
 
Het .PRV bestand is een project in Adobe Premiere Elements 12. Die kun je vanuit Adobe exporteren naar MPEG.
http://helpx.adobe.com/nl/photoshop...emiere_Elements___Video_file_formats__Export_

Kijk ook eens hier voor het vanuit Adobe "branden" van DVD bestanden naar een map op je schijf. Je kunt vervolgens die bestanden met een brand programma op DVD zetten als branden vanuit Adobe niet goed gaat:
http://helpx.adobe.com/nl/premiere-elements/using/sharing-dvd-or-blu-ray.html

Branden doe je dan bijvoorbeeld met het programma CDburnerXP (Ook voor Windows 7/8):
http://cdburnerxp.se/
 
De DVD maken is gelukt !

De DVD maken op de vaste PC is niet gelukt. Allerlei pogingen ten spijt.
Heeft het met virtueel geheugen te maken, ik weet het niet. Ondertussen begonnen aan allerlei opkuis.
Dan maar de gemaakte film op de laptop gezet en zo via de herplaatste software van PE12 richting branden.
En dan uiteindelijk : ja hoor een zienbare DVD van ongeveer 1 uur.
Alvast bedankt voor de vele tips.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan