omzetten van video-dvd naar mpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

dappie

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
47
Wie kan mij vertellen hoe ik een video-dvd op mijn harde schijf kan krijgen in bv mpg of avi?
De dvd-'s bevatten een menu en dan kun je kiezen uit meerdere filmpjes.
 
Een DVD schijfje kun je met DVD Shrink kopieren naar je hard-disk. Een DVD is een verzameling van meerdere bestanden. Als je die dan vanaf je hard-disk op je PC wilt afspelen dan kies je voor het afspelen van het bestand VIDEO_TS.IFO. Dit gaat het beste met de VLC Player. Het afspelen gaat dan net zoals het afspelen van het DVD schijfje zelf.

Handleiding DVD Shrink:
http://www.afterdawn.com/guides/archive/dvd9_to_dvdr_with_dvd_shrink.cfm

VLC Player:
http://www.vlcmediaplayer.nl/

Ik weet zo niet of de huisregels het plaatsen van een download link naar DVD Shrink toestaan.
Wil een mod daar even duidelijkheid in scheppen a.u.b.?
 
Laatst bewerkt:
De officiële omschrijving van Shrink luidt :

DVD Shrink is veelzijdige gratis software om DVD's veilig te kopiëren naar dvd of harde schijf als back-up voor het geval het origineel beschadigd of kwijtraakt.


Ik denk derhalve met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat er geen Helpmijregel is die zich verzet tegen het linken van de vindplaats.
 
Dank jullie wel en afspelen is inderdaad natuurlijk gelukt met de VLCplayer maar ik kreeg de dvd niet op mijn harde schijf.
Ik ga het proberen met DVD Shrink
 
In de rubriek handige software waar Modag naar linkte staat ook een beknopte handleiding van mijn hand.
 
Dank jullie wel voor alle reacties en ik heb DVD Shrink geinstalleerd maar tijdens de installatie krijg ik al een foutmelding.
Ik heb daar een PrtSc van gemaakt.
Kan iemand me verder helpen of weet iemand een ander programma waarmee ik een dvd (met menu's) naar mijn pc kan overbrengen?
shrink.jpg
 
DVD Shrink is een prima programma waar ik nog nooit problemen mee heb gehad. De fout die je krijgt heb ik niet eerder gezien. Welke versie van Windows gebruik je? Probeer hem eens als Administrator te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor je antwoord Edmoor.
Ik heb windows 7, 64 bits en ook als ik als Administrator installeer heb ik precies hetzelfde probleem. Heb je nog een idee voor me?
 
Als je 'm nu nog eens installeert, maar dan de installatiefile in de compatibiliteitsmodus van XP laat uivoeren? (rechtse muisklik, eigenschappen, compatibiliteit). Punt is namelijk dat Shrink geschreven is voor Windows, maar dan wel tot en met XP.
 
Ik heb dezelfde versie van DVD Shrink zonder problemen al op verschillende Windows 8 pc's geïnstalleerd. Daarbij heb ik de standaard installatie gebruikt, dus zonder compatibiliteit in te stellen. Maar proberen is uiteraard prima.
 
Idd. de makers van Shrink schrijven dat ze 'm hebben ontwikkeld voor -en tot en met XP. Overal waar het tooltje verder zonder kunstgrepen draait, is dus meegenomen.
 
Dank je gast0225 voor je advies en ik heb het geprobeerd maar helaas... ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding als dat ik eerder geplaatst heb, Ik snap er zo ondertussen niets meer van.

Nu heb ik nog een vraag. Ik heb een dvd (van mijn zoons kinderjaren) bij een vriendin met DVD Shrink geprobeerd om te zetten naar mp4 maar ik krijg 7 bestanden terug (2 ifo, 2 bup en 3 bup). Kan ik die dvd met een menu niet direct overzetten naar een mp4 (of ander bestand) voor de pc? Welk programma zou ik dan kunnen gebruiken??
 
Lees mijn info in #2 nog eens m.b.t. die 7 bestanden. Die vormen samen de DVD. Een DVD is nooit 1 bestand. Wat je nu hebt kun je weer een echte DVD van branden of je kunt het converteren naar bijvoorbeeld MPG. Je bent dan wel het menu kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Reuze bedankt voor de geweldige hulp Edmoor en gast0225.
Ik zie wat je bedoelt Edmoor bij #2. Dank je wel.
Is het ook mogelijk om die verschillende deeltjes film aan elkaar te krijgen. Mijn bedoeling is dat ik deze filmpjes van mijn zoon op een externe harde schijf zet maar de dvd's worden dus nu in verschillende delen filmpjes opgedeelt los van elkaar.
 
Die DVD bestanden kun je in 1 keer converteren naar bijvoorbeeld AVI of MPG met de Freemake Video Converter:
http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/
Je hoeft daarin bij het toevoegen van een DVD alleen maar de map aan te geven waar die 7 bestanden staan.
Je bent daarna uiteraard wel het menu kwijt.

Daarnaast kun je die DVD bestanden gewoon afspelen door het bestand VIDEO_TS.IFO af te spelen. Dan speelt hij net zoals een echte DVD af, dus met menu. De VLC Player is hier prima geschikt voor.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan