Banken: stop met Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Berichten
1.768
Nederlandse banken roepen hun klanten op om niet meer met Windows XP te internetbankieren.
Vanaf 8 april zijn computers met dat besturingssysteem niet meer goed beveiligd tegen virussen.
Microsoft stopt dan met het onderhoud van Windows XP.

Jammer voor diegenen die nu echt naar een hoger systeem moeten.
 
Dat is inderdaad erg jammer ja. Ik vind dat Microsoft de introductie van Windows 8 ook helemaal verkeerd heeft aangepakt. Daarmee bedoel ik weinig uitleg (pas in Windows 8.1 kwam er een Help en Tips app:confused:) en een concept nastreven waar naar mijn mening Jan met de pet van een jaar of 40, die begonnen is met Windows XP, die internetbankiert, die soms even wat opzoekt op internet en geen behoefte heeft aan alle functies daaromheen, niks aan heeft. Maar wat ik nog erger vind, is dat Microsoft nu begint te dreigen de verkoop van Windows 7 stop te zetten:shocked:.

Naar mijn mening moet Microsoft de extended support van Windows XP nog met een jaar verlengen. Dit hebben ze naar mijn mening volledig aan henzelf te danken: Vista flopte in 2007, Windows 7 mainstream support eindigt over een jaar(wat al helemaal nergens op slaat) en de introductie van Windows 8 is naar mijn mening ook geflopt.

En om het nog erger te maken: Microsoft heeft nu met het huidige Windows 8.1 het concept dat ze voor ogen hadden in 2012 naar mijn mening bereikt, maar dat moet nu weer anders. Nu moet het bureaublad ineens weer centraal worden gesteld (wat Microsoft gaat proberen te bereiken met Windows 8.1 Update 1) omdat blijkbaar het concept niet aanslaat.

Maar Microsoft gooide er in 2013 ook nog een schepje daar bovenop door een peperduur Windows tablet te introduceren die Jan met de pet zich niet eens kan veroorloven. Jan met de pet koopt eerder een Samsung Galaxy Tab 3 10.1 van 329 euro (of een iPad Air van €499,- als hij het direct goed wil doen;)) dan dat hij een Windows tablet van 900 euro koopt waarbij ook nog eens een bijbehorende hoes moet van 119 euro:confused:.

Ik ben zelf een tevreden gebruiker van Windows 8.1 Pro:d. Maar ik zie op tegen Windows 8.1 Update 1. Microsoft geeft nauwelijks informatie vrij over wat ze met die update willen bereiken (waar ik erg veel moeite mee heb).
 
Je kunt evt. ook overstappen naar Linux.
 
Jammer voor diegenen die nu echt naar een hoger systeem moeten.


hangt er vanaf, een pentium 4 @ 3ghz met 2gb ram draait windows 7 vrij aardig, en alles wat onder een p4 zit daarvan kan ik mij uberhaupt niet voorstellen dat die nog vooruit te branden zijn op welke OS dan ook (linux even buiten beschouwing latend.
 
Volgens mij gaan we hier afdwalen naar aanleiding van de berichtgeving van de TSser.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan