Excel bestanden "leesbaar" importeren in Pinnacle Studio 17 Plus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moliere

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2014
Berichten
2
Het is volgens mij niet mogelijk om een Excel-bestand direct te importeren in Pinnacle Studio.
Om het toch mogelijk te maken heb ik eerst het bestand omgezet in .pdf, daarna in .jpg.
Daarna is import mogelijk maar zijn de letters erg vaag geworden en nauwelijks leesbaar.
(Zelfs na aanzienlijke vergroting van het lettertype...).

Bij vertoning op de TV of beeldscherm is alle letterscherpte verdwenen.

Ik zou graag een normaal A4-tje scherp op het beeldscherm kunnen projecteren in Pinnacle Studio.

Wie heeft er voor mij een oplossing?

Dank alvast.
 
En als je er gewoon een schermafdruk van maakt met de Print Screen knop? Wel opslaan als .bmp (in Paint), en zorgen dat de afmetingen overeenkomen met de project-instellingen van Pinnacle Studio.
 
Ik heb nu een acceptabel resultaat.
Dit is de weg die ik gevolgd heb: In Excel de gewenste pagina maximaal vergroten op het beeldscherm.
Dit geeft een probleem als het A4-bestand nog al staand gemaakt is.
Ik heb de pagina (om voldoende grootte te houden) dan maar in 2-en gesplitst.
Daarna heb ik er, volgens advies, een screen dump van gemaakt in AVS Screen Capture.
Dat geeft het voordeel dat het te kopiëren scherm aanpasbaar is zodat de lay-out gegevens van Excel er keurig af te snijden zijn.
Dit bestand heb ik opgeslagen als .png en vervolgens in een MPEG-2 compressie geprojecteerd op mijn grote plasma TV-scherm.
Et voilà toch een acceptabel scherp plaatje….. Ik heb er nog enkele te doen, dus ik hoef me voorlopig niet te vervelen…. Pfff…..

Hartelijk dank voor de adviezen.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan