Zijn er nadelen als ik een OEM versie van windows 7 premium koop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney Rubble

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
50
Beste Forumgenoten,
Ik heb een vraag,
In wil voor ongeveer 6 personen een windows 7 bestellen omdat zij na het stoppen in april van Windows XP graag hier naar willen overstappen.
Nou kan je bv bij Bol.Com een Oem versie van windows 7 premium bestellen voor rond de 80 euro
Als ik hier naar de plaatselijke computerboer ga dan betaal ik voor een Retail versie 104 euro
Ik weet dat Microsoft in Oktober dit jaar het verkopen van windows 7 software wil stoppen maar wil daarom voor die tijd deze nog wel aanschaffen dus
Zijn er voor en nadelen wat betreft het kopen van een Oem versie of een Retail versie, ( als eerste de prijs natuurlijk )
Ik lees dat microsoft bij een Oem versie geen Ondersteuning bied en dat je dit dan bij de winkel waar je de oem versie gekocht hebt moet halen
Maar voor mij is het belangrijkste dat ik weet dat Microsoft nog wel tot nu 2020 wat ze hebben aangegeven software en update ondersteuning geeft aan Oem versie's van Windows 7
Ik hoop dat jullie mij met deze vraag kunnen helpen,
Bij voorbaat alvast mijn dank,
Groeten,
Barney
 
OEM betekent: een cd die normaal de pcboer gebrukkt om jouw pc kant en klaar te maken... meestal heb je dan ook oneindig veel instalaties, zonder maar een andere code of cd nodig te hebben...
 
Bedankt voor jullie snelle reacties.
Raden jullie allen dan aan om voor de goedkopere Oem versie te gaan en dit dan 5 keer voor elke computer 1 ?( gaat nu om 5 computers namelijk die nu nog xp hebben maar windows 7 moeten worden )
Hoor het graag van jullie want kan ze dan snel bestellen namelijk
groeten,
Barney
 
Zo goedkoop mogelijk idd. Verder is er geen verschil. Wel zul je per pc een licentie moeten kopen. pcexpert hierover heeft het namelijk mis. Een pc die je van een grote fabrikant koopt heeft idd een OEM stikker, maar de fabrikant zelf heeft een universele installatie sleutel. De OEM op je pc kun je dus niet oneindig vaak installeren (de sleutel van de fabrikant overigens ook niet).
 
Dus zou jij voor 5 mensen die elk een windows 7 premium nodig hebben voor elk dus een oem versie bestellen ?
Het verhaal dat je namelijk met 1 retail dvd versie meerdere computers kan voorzien met dezelfde licentie is volgens mij toch echt niet mogelijk ( particulier dus he ) Roger ?
Barney
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou wel even kijken of de computers dit wel aankunnen i.v.m. de hogere systeemeisen van Windows 7 tegenover XP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan