DVD maken met DVD Styler

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan45678

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Berichten
105
In menu 1 staat disktitel, speel alles af en selecteer titel. De disktitel kan ik invullen middels een dubbelklik. De rest mag van mij blijven staan.

In menu 2 staan 4 hokken. Ik heb 10 video's van enkele minuten lang. Hiermee wil ik 3 filmpjes maken. Eén hok kan ik verwijderen en een tekst onder zetten. Hou ik 3 hokken over.

Hoe krijg ik de video's in de hokken?
Hoe breng ik met knoppen een verwijzing aan? Het is de bedoeling dat er gekozen kan worden voor alles afspelen, de gehele schijf dus. En dat er gekozen kan worden voor één van de 3 filmpjes.
Als het filmpje gezien is, is het de bedoeling dat er gekozen kan worden voor een ander filmpje.

Bedankt voor je hulp.

Groeten,
jan45678
 
Ken het programma niet, maar kan je met de eigenschappen van dat hokje geen plaatje of een stukje van de film ingeven?
 
Hoi Jackall,

Ik kan wel wat ingeven, maar het werkt niet zoals het moet.

Groeten,
jan45678
 
Ik zou de videobestanden zodanig aan elkaar plakken dat je de drie gewenste video's hebt. Dat kan met de Freemake Video Converter. Je kunt daarna in DVD maker in die sectie alle hokjes verwijderen en de 3 video bestanden per stuk naar dat scherm slepen. Je hebt dan 3 hokjes met de video's erin. Per hokje kun je er met rechts op klikken om de eigenschappen in te stellen.
Ook op de knopjes kun je met rechts klikken, of erop dubbelklikken om er de eigenschappen van in te stellen. Dat geldt overigens ook voor het scherm waar die hokjes en knopjes in staan.

Freemake Video Converter:
http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/
 
Laatst bewerkt:
Hoi edmoor,

Ik heb 3 video's met Freemake Video Converter samengevoegd, maar het bestand laat zich door DVD Styler niet op sleeptouw nemen.

Groetjes,
jan45678
 
Voordat ik m'n reactie gaf heb ik het zelf getest en werkt hier goed. Waarom dat bij jou dan niet zo is kan ik zo niet zeggen. Ik sleep dus het betreffende videobestand, een avi in mijn geval, gewoon vanuit de verkenner naar dat schermpje binnen DVD Styler.
 
Laatst bewerkt:
@edmoor: ik had naast samenvoegen ook geconverteerd naar DVD.......
Bedankt voor je hulp.

Ik ben eruit. Please, release me komt uit mijn speakers. De DVD is klaar!!!

Voor wie ook met het probleem zit. Allereerst 2 handleidingen:
http://computertotaal.nl/apps-software/compilatie-dvd-maken-met-dvdstyler-22473
http://www.dvdstyler.org/en/documents?id=70

Hoe maak je van bijvoorbeeld 10 video's 3 filmpjes die op de normaal gewenste manier bereikbaar zijn?
* Nadat je het sjabloon hebt geselecteerd, zie je linksonder 'VMGM' met daaronder het geselecteerde sjabloon in het klein.
* Na de disktitel middels een dubbelklik op links en het letterype en zo te hebben ingesteld, klik je met rechts in de witte ruimte rechts naast menu 2 van het gekozen sjabloon.
* Kies via 'toevoegen' voor 'menu'. Nu verschijnt er een blok met 'titelset', 'menu 1' en een 'zwart vlak'.
* Klik op bestandsverkenner en zoek je video's op.
* Klik de eerste gewenste video van filmpje 1 aan. Hij wordt blauw. Sleep met de linker muisknop in combinatie met de hoofdlettertoets waar een dikke pijl op staat (dat is bij mij de toets onder Caps Lock en boven Ctrl) naar het 'zwarte vlak' onder menu 1en laat daar los.
* Het beeld van die video verschijnt in het eerste blok in menu 2 van je gekozen sjabloon.
* Klik de tweede gewenste video van het eerste filmpje aan. Hij wordt blauw.
* Sleep vervolgens met de linker muisknop in combinatie met met de Crtl toets deze naar het 'zwarte vlak' onder menu 1 en laat daar los.
* Het beeld van de tweede video verschijnt niet in je gekozen sjabloon.
* Herhaal totdat je de video's van het eerste filmpje allemaal hebt staan.
* Stel je hebt 3 video's. Naast het blok met 'titelset', 'menu 1' en een 'zwart vlak' staat nu ook een blok met 'titel 1' met daaronder het beeld van de video, 'titel 1-2' met daaronder het beeld van de video, 'titel 1-3' met daaronder het beeld van de video.

* Maak een tweede menu aan. Klik hiervoor wederom in de witte ruimte rechts naast wat je hebt staan.
* Kies via 'toevoegen' voor 'menu'. Nu voegt zich rechts naast het blok met 'titelset', 'menu 1' en een 'zwart vlak', een blok met 'menu 2' en een 'zwart vlak'.
* Klik de eerste gewenste video van het tweede filmpje aan. Hij wordt blauw. Sleep met de linker muisknop in combinatie met de hoofdlettertoets waar een dikke pijl op staat (dat is bij mij de toets onder Caps Lock en boven Ctrl) naar het 'zwarte vlak' onder menu 2 en laat daar los.
* Het beeld van die video verschijnt in het tweede blok in menu 2 van je gekozen sjabloon.
* Klik de tweede gewenste video van het tweede filmpje aan. Hij wordt blauw.
* Sleep vervolgens met de linker muisknop in combinatie met met de Crtl toets deze naar het 'zwarte vlak' onder menu 2 en laat daar los.
* Het beeld van de tweede video verschijnt niet in je gekozen sjabloon.
* Herhaal totdat je de video's van het tweede filmpje allemaal hebt staan.
* Stel je hebt 2 video's. Naast het blok met 'titelset', 'menu 1' en een 'zwart vlak' staat nu een blok met 'titel 1' met daaronder het beeld van de video, 'titel 1-2' met daaronder het beeld van de video, 'titel 1-3' met daaronder het beeld van de video, 'titel 2' met daaronder het beeld van de video, 'titel 2-2 ' met daaronder het beeld van de video.

* Maak een derde menu aan en herhaal de stappen.

Let op het beeldformaat van je video's. Mijn video's stonden in 4:3. Door het beeldformaat bij de instellingen vóór het plaatsen van de video's te veranderen in 16:9, reageerde het programma anders dan hierboven geschetst. Dus bij beeldformaat 4:3 de video's inbrengen onder de instelling beeldformaat 4:3.

DVD Styler heeft verder alles correct ingesteld. Maak wel eerst een voorbeeld en snuffel via de pijl rechts naast DVD of alles werkt zoals het moet.


Groetjes,
jan45678
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan