QNAP TS-212 ww reset admin werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schapekoppie

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2014
Berichten
5
Hallo,

Standaard ww reset (admin, admin) QNAP TS-212 werkt niet meer via WebGUI en QFinder.
TS 212 is een 2 bay van ongeveer een jaartje oud. Webinterface 4.0.2, firmware weet ik niet maar is wel up to date.
Heb al meerdere malen gereset, kan de NAS wel bereiken (schijf dan, heb er 1 inzitten) via Finder maar niet via webinterface of Qfinder. Ik gebruik dezelfde gegevens (admin, admin) om aan te loggen. Kan iemand helpen?

Dank en groeten
 
Beste Palomino, en dan?
De standaard voorgeschreven oplossing die in de handleidingen staat werkt niet. Mijn voorzichtige constatering is dat er iets fout/kapot is. Misschien gehacked?
Ik zoek een alternatief op de standaard oplossing om te resetten en dan aan te loggen met 2 x admin.
 
Je wilt dus zeggen dat de standaard reset knop op de nas zelf (hardware knop) niet werkt.
Als dat zelfs niet meer werkt, zou er wel eens iets defect kunnen zijn.
 
Achter op de NAS zit een kleine resetknop. Deze ziet er uit zoals bij veel apparaten. Klein en verzonken dus die moetje bijv. met een paperclip indrukken. De standaardprocedure is om deze knop 3 sec. in te drukken. Nadat er een beep heeft geklonken kun je hem loslaten. Dat zou als gevolg moeten hebben dat de NAS gereset is en je weer moet kunnen aanloggen met fabrieks gebruikersnaam en wachtwoord. Ik kan de knop indrukken, hoor de beep en de NAS start opnieuw op. Alleen kan ik daarna nog steeds niet aanloggen via webinterface en Qfinder. Wel via finder (verkenner in win) op mijn Mac.
 
Hier iets aan, dan.

Note: The default NAS IP is 169.254.100.100:8080. If the NAS has been configured to
use DHCP, you can use the QNAP Qfinder to check the IP address of the NAS. Make
sure the NAS and the computer that runs the QNAP Qfinder are connected to the
same subnet. If the NAS cannot be found, connect the NAS to the computer directly
and run the QNAP Qfinder again.
 
Nee helaas, heb alleen wifi op mijn macbook pro en mac mini. Ik denk dat ik maar voor de 10 sec. reset moet gaan. Ben ik wel alles kwijt helaas.
 
10 sec. reset heeft geholpen. Kan nu weer via QFInder en webinterface bij de NAS. Wel alle data weg van de HD van de NAS maar via mac finder kunnen redden wat ik wilde bewaren. Schoont ook lekker op ;)
 
Mooi dat het opgelost is.
En wat ben ik blij dat ik een Synology nas heb.
Die laat tenminste alles staan als je een hard reset doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan