Geen internettoegang bekabeld / draadloos wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovdwal

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
9
Hallo,

Ik heb hier een probleem waar ik nu een aantal weken mee bezig ben, en waarbij letterlijk het stoom uit mijn oren komt inmiddels.
Ik heb al meerdere keren met ziggo contact gehad, en er is ook een monteur langs geweest die niet wist wat hij met dit probleem aan moest.

Het volgende:

Mijn computer geeft telkens de melding ''onbekend netwerk''. Ik heb hierbij geen internettoegang en zelfs geen toegang tot de router. Soms kan ik dit probleem oplossen d.m.v. de netwerkkaart aan/uit te zetten,
of het modem een aantal keer te rebooten. Op het moment dat de computer uit is geweest en ik hem weer op wil starten, heb ik weer hetzelfde probleem.
Ondanks dit, werkt het draadloos wel. En zelfs toen de ziggo monteur met zijn laptop inprikte op de router, werkte alles zo als het zou moeten werken.
De router laat bij mijn LAN-verbindingen een blauw lampje zien. Bij de monteur was dit groen. Buiten mijn computer om heb ik nog een digitale ontvanger en een mediaspeler bekabeld aangesloten.

Ik heb natuurlijk al het een en het andere gegoogled, maar dit heeft nog niet tot een oplossing geleid.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

- Systeemherstel op de computer (windows 8, op windows 7 had hetzelfde probleem)
- Router gereset naar fabrieksinstellingen
- Statisch ip adres ingesteld (zowel dynamisch als statisch werkt niet)
- Drivers ge-update
- Meerdere bekabeling geprobeerd

Ik zal nog wel wat dingen vergeten zijn.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft!

Alvast bedankt!

router.jpgcmd.jpg
 
klinkt als geen goed contact met de kabel. Hoe zien de aansluitingen eruit? Al een andere kabel geprobeerd? Andere aansluiting op de router gepakt?
 
heb je de nieuwste drivers van je bedrade netwerkkaart geïnstalleerd?
 
Heb je al geprobeerd om IPv6 uit te zetten om dat uit te sluiten?
 
Ik heb meerdere kabels geprobeerd, en elke keer hetzelfde resultaat.

Ik heb een onboard-netwerkkaart: Realtek PCIe GBE Family-controller. Met de nieuwste drivers
 
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Devices
    minitoolbox.jpg
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Bekijk bijlage 204924

Klik op de paperclip om naar het te uploaden bestand te navigeren, selecteer deze en kies openen. Klik hierna op Bestand toevoegen.
Wil je meerdere log bestanden als bijlage toevoegen dan voer je het bovenstaande reeds opnieuw uit.
 
Die service_KMS uit die file wijst volgens google naar malware, weet niet of dat er mee te maken heeft, maar kijk daar ook even naar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan