AVI ondertitelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peejeesee44

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
41
Ik heb een film in AVI format en ik heb een ondertitel SRT bestand. Hoe krijg ik de ondertitels in de film zodat ik deze op mijn AC Ryan kan zien?
 
Als je het ondertitel bestand exact hetzelfde noemt als het avi bestand zal de ac ryan het automatisch bij de film voegen.
Dus als voorbeeld > 12 years a slave.mkv < voor de film en dan >12 years a slave.srt < voor het ondertitel bestand.
 
Wat Palomino zegt. Je hebt wel kans dat je bij het afspelen van de film even op de afstandsbediening van de AC Ryan op de Subtitle knop moet drukken om de ondertiteling te selecteren.
 
Dat is alleen als je een fout gemaakt hebt bij het hernoemen.
Een punt te veel, een streepje te weinig, een letter verkeerd.
Het moet exact.
 
Dat is afhankelijk van instellingen in de AC Ryan. Ik heb er ook 1 hier en moet ook de ondertiteling eerst selecteren. Ook als de bestandsnamen m.u.v. de extensie uiteraard, exact gelijk zijn.
Misschien dat de firmware versie ook een rol speelt.
 
Heb je dan ook de ondertitel op aan staan in >diversen<
 
Dan zou je eens moeten kijken of je wel de laatst beschikbare firmware hebt, want bij mij werkt het altijd.
Zonder dat je de ondertitel knop hoeft te bedienen.
 
Ik zal eens kijken, maar ik heb er geen enkel probleem mee om die knop ervoor te gebruiken. Wel bedankt voor de suggestie :thumb:
Ook is de AC Ryan inmiddels verhuist naar de "Game room". Ik gebruik nu zelf de Mede8er MD800X3D :)
 
Dat zou ook mijn keuze zijn als ik een nieuwe mediaspeler zou kopen.
Maar nu het kan toch een off topic vraag.
Hoe doet de mede8er zijn interne hdd formatteren.
Hopelijk in ext3, net zoals ac ryan
 
Je kunt kiezen: FAT, EXT3, NTFS, HFS+
 
Geweldig, precies wat ik wil.
Geformatteerd in ext3 geeft bijzonder weinig verlies.
Dus van 2 terabyte heb je dan 1985 megabyte beschikbaar.
 
Ik heb er momenteel een 2TB disk in zitten die al NTFS geformatteerd was. Deze ga ik binnenkort vervangen door een 4TB disk. Dat van EXT3 wist ik niet dus zal ik rekening mee houden. Dank je :)
 
ACRyan playon HD PV 73700

Het eerste antwoord op mijn vraag is zo ongeveer onuitvoerbaar vanwege alle verschillende programma's die moeten worden gedownload.

Wat betreft de ACRyan had ik betere hoop, maar...... ik kan in de instellingen absoluut niet naar het linker vernster komen waar o.a. de knop Diversen zit. Op dit moment herkent hij doodgewoon het SRT bestand niet en als ik op de afstandbediening op "subtitels" druk, zie ik dat er geen ondertitels zijn wat vermoedelijk komt doordat hij in DIVERSEN niet aan staat en dáár kan ik dan weer niet bijkomen. Zijn er nog suggesties?

Bestaat er echt niet een eenvoudig programma dat een SRT-bestand aan een AVI bestand koppelt?
 
Nee, dan moet je de film opnieuw maken en de ondertiteling er bij in bakken. Het linker menu bedien je met de grote grijze knop waar + en - op staan. Heb je het filmbestand en het ondertitelbestand al wel exact dezelfde naam gegeven?
 
ACRyan playon HD PV 73700

En die knop doet dus niets!

Kan "Handbrake" dit ook niet?
 
Dat kan Handbrake ook inderdaad. Maar het moet voldoende zijn om het .avi en het .srt bestand in dezelfde map te hebben en dezelfde naam te geven. Dan moet je direct al de ondertiteling hebben of in ieder geval kunnen kiezen met de Subtitle knop. Kijk eventueel in de handleiding met welke knop je dat linker menu bediend. Bij mij is het de knop die ik al aangaf.
 
Het is eigenlijk de rechter langwerpige knop waar |<< en >>| op staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan