internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogier12

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2012
Berichten
37
hallo, ik heb een vraagje... ik heb namelijk een oude laptop met windows vista en ubuntu 12.04. nu wil het zo dat wij thuis geen bedraad internet hebben, maar alleen internet via een wifi-antenna. die wifi antenna word aangesloten via usb en kan maar gebruikt worden door 1 pc tegelijk. nu wil ik graag proberen om mijn oude laptop op internet aan te sluiten, en dan het internet wat binnenkomt via die wifi antenna(usb) te delen via een lan kabel naar een apple airport(router?)

ik heb dit ooit eens kunnen doen met connectify me, maar dat programma ondersteunt geen windows vista meer. en de meeste andere programma's kunnen het alleen andersom (van lan naar wifi)

in het kort wat ik wil:
wifi antenna --> oude laptop --> lan kabel naar router --> meerdere laptops op de router

alvast bedankt!
 
andre@home
heel erg bedankt voor uw snelle reactie!
ik kan helaas geen kabel leggen naar het punt waar de wifi vandaan komt (is ruim 400 meter over de straat :( ) het internet komt niet binnen via een kabel of 3g, maar wij liggen in de haven (ben op een boot) en hebben wifi van de haven met een externe wifi antenna. dus een kabel leggen is geen optie. ik moet dus echt iets hebben waarmee ik het internet van die wifi antenna kan delen via mijn ethernet poort, en dan gaat die kabel naar een apple airport, zodat ik op mijn nieuwe laptop door de hele boot internet heb :D
 
Dat moet kunnen met internet delen.
In deze treath lees je hoe dat zonder router kan werken.
Bedraad de AirPort dan aansluiten zou dan m.i. ook moeten werken.

mvg Leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan