geen internet wel verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

vidicon

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
5
als ik het internet wil gebruiken werkt het niet Google chroom geeft de error aan "dns_probe_finished_nxdomain" en IE geeft aan dat er een probleem is.
mijn skype werkt wel en als ik via cmd.exe nslookup www.google.com het ip aderes zoek werkt dat en kanik daar mee in de brouwser naar google.

weed iemand wat het probleem kan zijn??

groeten bram
 
Probeer het volgende eens... Start "opdrachtprompt" als administrator (cmd), tik in: ipconfig /flushdns
Tik vervolgens: netsh int ip reset resetlog.txt
Start de pc opnieuw op.

Of gebruik deze "fixit" (werkt niet op Win8): http://support.microsoft.com/kb/299357/nl
 
Wanneer je problemen ondervind met je netwerkverbinding of geen verbinding kunt maken met andere computers of bestanden en printers in een thuisnetwerk dan kunt u het onderstaande stappenplan uitvoeren. Aan de hand van de gegevens van de MiniToolbox wordt er essentiële informatie van de netwerkinstellingen in kaart gebracht die erg belangrijk zijn bij internet problemen oplossen. Deze informatie bestaat onder andere uit de aanwezige netwerkkaarten, lokale IP, DHCP gegevens en geregistreerde foutmeldingen in de logboeken van Windows.

  1. Geef als eerste een zo duidelijk mogelijk omschrijving van de internet problemen.
  2. Vermeld in je probleemomschrijving op het forum altijd welk type modem en router u gebruikt.
  3. Geef tevens even aan of het om een bekabelde of draadloze internetverbinding gaat.
  4. Voer hierna het programma MiniToolBox uit en voeg de resultaten hiervan als bijlage toe aan uw bericht.
Internet problemen oplossen

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Devices
    minitoolbox.jpg
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Bekijk bijlage 204924

Klik op de paperclip om naar het te uploaden bestand te navigeren, selecteer deze en kies openen. Klik hierna op Bestand toevoegen.
Wil je meerdere log bestanden als bijlage toevoegen dan voer je het bovenstaande reeds opnieuw uit.
 
nee helaas geen van de 2 werkt

de dns werkt wel lijkt me, want als ik bij de opdrachtprompt "nslookup" gebruik krijg ik gewoon de ip adressen terug

ik ben nu bezig met mijn bestanden te backupen om windows te herinstaleeren want zonder internet heb ik er niet veel aan (ik gebruik ronde de 95% vanb de tijd internet)

iemand nog andere ideëen?
groeten bram
 
Probeer eens het volgende:

Klik op Start. Typ Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt > Als administrator uitvoeren
Type netsh winsock reset & enter
Type netsh int ip reset c:\resetlog.txt
Herstart de computer.


Nu gaan we de tunnel adapters uitschakelen omdat zij de buffers vullen en daardoor vaak internet blokkeren.

Klik op Start. Typ Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt > Als administrator uitvoeren
Prompt, typ netsh int isa set state disabled & enter
Klik op windowstoets & Pause
Klik op Apparaatbeheer
In Apparaatbeheer klik je op Beeld in de werkbalk & dan Verborgen apparaten weergeven
Vouw de “NetwerkAdapters” regel uit
Rechtsklik de “Tunnel-adapter voor Teredo Tunneling Pseudo-Interface” en vink "Uitschakelen" aan
 
alles gedaan.
maar het werkt nog steeds niet. :(
ik ben bijna klaar met backupen dus ga mijn Windows herinstalleren denk ik.

of heeft iemand nog ideëen

groeten bram
 
het probleem is dat ik deels wel internet heb. mijn skype werkt zonder enig problemen
maar bv teamviewer niet en ook geen enkele browser tenzij ik een ip adres van google zelf invul.
 
Verplaatst van member chat naar internet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan