windows 7 pc niet togankelijk voor andere PC's in het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
311
Ik heb een nieuwe pc met windows 7 Ultimate met alle updates , toeters en bellen..

Ik kan wel netwerk verbindingen maken naar alle XP pc's in mijn netwerk maar omgekeerd wil het niet .
De windows 7 PC ziet alle andere oc´s in mijn netwerk en alle PC´d in mijn netwerk zien ook de windows 7 pc

Maar als ik probeer te verbinden krijg ik telkens :

--8<---

\\win7pc is niet toegankelijk u hebt mogelijk niet de juiste rechten (blabla) netwerk beheerder (blabla)

aanmeldingsfout : account is momenteel uit geschakeld

--8<---

Ik heb een hele middag zitten googlen maar dit maakt me alleen maar meer in de war en bovendien vind ik alleen maar oplossingen om van Win7 naar WinXP te verbinden . maar dat werkt wel ..
Ik moet van een WinXP met win7 verbinden en dat werkt dus niet

wie kent dit ?
 
Maak een netwerkverbinding met credentials, want blijkbaar staat op de W7 computer nu de zaak op dat gebruikersnaam en wachtwoord verplicht zijn, terwijl de XP machines proberen te verbinden met als credentials "Gast" (die uitgeschakeld is).

Dus eens (op de XP machines) rechtsklikken op Deze computer en kiezen voor "Netwerkverbinding maken ..."
Stationsletter kiezen, aangeven welke gedeelde map het over gaat \\windows7computernaam\gedeeldemap
én klikken op "andere gebruikersnaam" (in blauw).
Daar dan een gebruiker opgeven die op de W7 computer bekend is met het evt. wachtwoord dat erbij hoort.

Tijs.
 
Kwam ik maar zo ver , ik krijg die melding andere naam niet eens

ik krijg niet eens een inlog scherm en ik wil niet een map delen ik wil toegang tot de hele schijf . Die heb ik ook gedeeld .
Maar ok als ik daar \\win7pc\c typ (c is de naam van de schijf) krijg ik meteen weer "\\win7pc is niet toegankelijk enz"

De situatie is zo, ik heb een Windows XP pc aan mijn tv staan en ik wil via mijn netwerk Films op mijn tv draaien, dat werkte prima mer mijn oude hoofd PC (was ook XP)
Ik maakte met Total Commander gewoon en vaste netwerk verbinding aan de schijf van die hoofd pc werd dan gezien als netwerk schijf en verder was het en koud kunstje map openen film aanklikken en kijken

Ik heb nu een nieuwe PC met Windows 7 en ik kan vanuit Windows 7 wel met Total Commander mijn tv PC als netwerk schijf benaderen maar niet andersom..

Het is natuurlijk ook nieuwigheid maar ik kan ook niet vinden hoe ik GEWOON een netwerk kan aanmaken met mijn eigen netwerk naam en zelf de computer een naam geven in het netwerk en de pc een vast adres in het netwerk geven ..
In voorgaande versies was het kinderlijk eenvoudig , rechts klikken op "mijn netwerk locaties" dan "eigenschappen" en je was war je moest zijn..
Als ik dat weet ben ik al een stuk verder ..
 
Maak een netwerkverbinding met credentials, want blijkbaar staat op de W7 computer nu de zaak op dat gebruikersnaam en wachtwoord verplicht zijn, terwijl de XP machines proberen te verbinden met als credentials "Gast" (die uitgeschakeld is).

Dus eens (op de XP machines) rechtsklikken op Deze computer en kiezen voor "Netwerkverbinding maken ..."
Stationsletter kiezen, aangeven welke gedeelde map het over gaat \\windows7computernaam\gedeeldemap
én klikken op "andere gebruikersnaam" (in blauw).
Daar dan een gebruiker opgeven die op de W7 computer bekend is met het evt. wachtwoord dat erbij hoort.

Tijs.
ok na een hoop gedonder heb ik dat zover gekregen , met andere gebruiker in loggen, mijn user naam van de win7pc, wachtwoord .. en ineens maakt die XP PC er [WIN7PC\mijn user naam] van en dat werkt dus niet ..
Met administrator wil het ook niet ..
 
Dat klopt toch? Het moet een account op de w7 computer zijn om toegang te krijgen tot gedeelde mappen.
En het administrator account op w7 is standaard uitgeschakeld ( net als gast ).

Tijs.
 
Dat klopt toch? Het moet een account op de w7 computer zijn om toegang te krijgen tot gedeelde mappen.
En het administrator account op w7 is standaard uitgeschakeld ( net als gast ).

Tijs.

Ik ben er uit gekomen ik heb een speciale account in windows7 gemaakt en ook in windows XP en die op elkaar afgestemd en nu werkt het met dat kunstje andere "gebruikersnaam gebruiken"
Nu de rest onderzoeken

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan