Logo ontwerpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

0181

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2014
Berichten
64
Hallo,

Ik had een vraagje je ziet bedrijven die allemaal logo´s ontwerpen maar tegen een dikke prijs, zo betaal je al gauw voor een logo € 250,- exclusief btw.

Maar wat zijn nou goeie programma's / software om zelf logo's te maken? Het mag geld kosten! En heb je voor een logo ontwerpen nog iets speciaals nodig zoals een tekenbord voor een computer?


Alvast bedankt!


Met vriendelijke groet,

Stefan
 
Uiteindelijk zul je (voor het orgineelste resultaat) gewoon met adobe illustrator/photoshop moeten werken (of een variant hiervan). Er zijn wel tooltjes met allemaal kant en klare frutseltjes erin, maar dat ziet er niet echt prof uit. Er zijn ook templates (voor illus en ps etc) voor logo's, nadeel is dat er dan kans is dat een ander bedrijf bijna hetzelfde logo heeft.

Het moeilijke is het bedenken, uitwerken lukt altijd wel. Kijk eens naar de logo's op je pc, de meeste zijn niet heel ingewikkeld toch? Twitter is gewoon een vogeltje, facebook een f. Je moet er maar net opkomen om het net zo uit te werken (facebook-blauw ipv lichtgroen etc)
 
Laatst bewerkt:
Jazeker het is ook zo je moet er maar net opkomen. Maar dan noem je toch echt een simpel voorbeeld hahaha

Ik heb het ook meer over bijvoorbeeld:

Iemand doet iets met dieren en dan pakken we als voorbeeld honden. Dus een logo met een hond en het bedrijf voorbeeld "hondenschool"
Simpelste is dan natuurlijk de tekst, maar waar wordt de hond van gedaan dan? Uit een gewone afbeelding of wordt dit echt getekend?

Ik heb Photoshop CS5 Extended dus dat programma heb ik wel.


IIG bedankt voor het meedenken ;)
 
Ik vind persoonlijk de makkelijkste logo's het mooiste. Als je het jezelf moeilijk gaat maken met veel beelden krijg je al snel zoiets; http://www.faxgids.nl/_images/upl/867448_001/logo.jpg . Mooi, maar uiteindelijk niet echt handig omdat het vrij groot is. Kun je me een echt groot bedrijf noemen wat een ingewikkeld logo heeft.
(Ik wil mijn mening niet erin duwen ofzo maar ik leg alleen mijn mening uit ;) )
 
Daar heb je zeker wel gelijk in! Vooral bijvoorbeeld als een profielfoto op Facebook hoe kleiner (een simpel design) het logo hoe duidelijker het over komt, geef ik je dus echt wel gelijk in!

Maar laten we nou jou link als voorbeeld nemen nou halen we de tekst weg, en houden we alleen het plaatje. Dan is het een prima design, maar wordt dat gemaakt van een afbeelding of wordt dat echt getekend?

Ik kan nu wel mijn Photoshop openen maar kan niet met lijntjes trekken zo plaatje krijgen. Dus daarom wil ik graag weten hoe je zoiets ontwerpt!
 
Naar mijn mening moet een logo zo simpel zijn dat een klein kind het zelfs na kan tekenen zonder na te denken. Dat zegt ook wat over hoe goed het blijft hangen, maar, genoeg over mijn mening ;)

Zover ik weet gebeurd dat inderdaad met een tekentablet, maar het lijkt me geen makkelijk klusje! Ik heb trouwens ook van veel mensen gehoord dat ze ergens een goedkope hadden gekocht maar dat die helemaal niet precies was, dus let er op als je een koopt. Dit is trouwens geen verplichting, maar je moet wel heel handig zijn met je muis wil je er iets moois mee tekenen.

Dit is geen echte tip, maar word wel vaak over het hoofd gezien: youtube! Het stikt er van de tutorials waar alles vanaf een leeg bestand word opgebouwd.
 
Als je een vector afbeelding maakt dan kan deze altijd iedere afmeting gegeven worden die je kiest, zonder kwaliteitsverschil.
 
Okey bedankt.

Ik ga wel even uitzoeken hoe het een beetje tot ze werk gaat. Dus een mooi logo valt te maken gewoon in photoshop van Adobe? (CS5 Extended)

Ik heb wel een tekentablet maar idd makkelijker gezegd dan gedaan -_-"
 
Ja met photoshop kan, maar ps is (no ****) voor foto's te bewerken. Illustrator om... te illustreren. Ik heb laatst een logo ook door een vriend laten maken, gebruikte gewoon ps, prima resultaat, maar het werkt niet echt fijn. Daarnaast klopt wat alfred zegt; vectors kun je oneindig inzoomen.Vectors maak je met illustrator. Mocht het logo dus ooit op de voorgevel komen van een gebouw is dat wel handig. (dit komt ook weer omdat ps voor foto's is. Een computer kan niet weten wat er tussen pixels zit.Als je een pc verteld dat van daar tot daar een lijn loopt weet die zelf wat de pixels zijn.)
Andere oplossing is om je afbeelding in te stellen op een formaat van 100.000.000pxX100.000.000px Dan kun je ook ver inzoomen ;)
 
Ja dat is wel zo, maar ik werk gewoon op normaal formaat dus voor nu is het wel goed. Thnx voor de info!
 
Verplaatst van Backup/images naar Beeldbewerking :)
 
Nou ik zou toch maar iets groter pakken! Minstens 3000x3000!!!! Het is niet moeilijker ofzo. Klein maken kan altijd, groter niet!
 
Logo's zou ik per definitie in vector maken, je weet nooit wanneer je een ander formaat nodig hebt en een vector blijft altijd scherp.
 
Okey super, moet ik even vector software aanschaffen. Die bestanden kan ik dan altijd overzetten zodra ik bestand heb. Zat zelf te denken aan vectormagic. Adobe illustrator moet je per maand betalen 61.50 -_-" zover ik kon zien moest je dat met een cloud account kopen dat vindt ik een beetje te duur.
 
@martijn12321: Als je niet aan wilt zetten tot piraterij dan had je deze reactie niet moeten plaatsen.

Wat de sectie-moderator met je reactie doet is aan hem, maar van mij krijg je in ieder geval een officiële waarschuwing.

Meer details volgen in je mailbox.
 
Laatst bewerkt:
tekst logo

ik weet niet of je verder komt met cooltext ( http://cooltext.com/ ) kies de tekst die je wil en je kunt er zelf wat typen.
voor een gratis site is het prima :thumb:
bijv. foto 7.jpg
of foto 7.png

ben bang dat dit je niet helpt, zelf zoek ik ook iets meer logo achtig
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het lekker door een partij laten doen die dit goedkoop kan realiseren. Een partij waar ik ervaring mee heb in het laten ontwerpen van logo's is http://www.logo4all.nl/logo-laten-ontwerpen/. Ze werken met een onbeperkt aantal revisies dus je zult altijd met een logo thuis komen wat helemaal naar je wens is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan