25fps video omzetten naar 50fps video

Status
Niet open voor verdere reacties.

heula

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
Berichten
225
Het schijnt te kunnen met ffmpeg maar wie weet een command-line om met ffmpeg video om te zetten van 25fps naar 50fps zodat snelle beelden wat rustiger worden weergegeven op tv.

Hints naar andere software die dit kan is ook goed.
Alvast bedankt.
 
Ik denk dat dit best wel lastig is.

Dit betekend dat er beelden bij gemaakt moeten worden (geinterpoleerd) zodat er 2x zoveel beelden komen als in het oorspronkelijke bestand.
Ik durf ook mijn ernstige twijfels te hebben bij het resultaat dat dit op gaat leveren.
 
Dit gaat inderdaad niet het gewenste resultaat opleveren. Als software zoiets voor je kan doen, dan zullen alle frames gewoon 2 x weergegeven worden, dus dan ben je weer terug bij af.
 
Dit los je niet op door met de framerate te spelen. Dit laat alleen maar het aantal beeldjes per seconde zien. Niets meer dan dat.
Dat het beeld bij snellere acties minder scherp (lees: blokkerig) doorkomen komt door de lagere bitrate die is gebruikt. Hoe hoger de bitrate hoe beter de beeldkwaliteit.
Dit kan je bijna niet verbeteren met goedkope of freeware programma's. De hele dure professionele pakketten kunnen dit wel enigzins iets verbeteren.
 
oké, als het niet mogelijk is dan leg ik me daar bij neer.
Bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan