Foto's verwerken in een slider.

Status
Niet open voor verdere reacties.

0181

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2014
Berichten
64
Hallo,

Ik heb het volgende probleempje.

Ik wil voor een website een slider maken 960 x 300/360 maar nu heb ik foto's die ik juist in die slider wil hebben. De foto's zijn van ander formaat dus dan geef ik hun de formaat van 960 x 360 maar dit ziet er totaal niet uit, helemaal uitgerekt.

Hoe kan ik dit oplossen?


De foto's die maak ik zelf met een spiegelreflex camera, maar waar kan ik opletten dat ze toch zo mooi mogelijk uitkomen? Of ik de foto's nou horizontaal neem of verticaal het ziet er allebei niet uit als ik ze in mijn slider wil verwerken (formaat aanpast)



Alvast bedankt!
 
Foto's op een ander formaat maken? Kleine moeite. Moet je sws altijd doen ivm laadtijd pagina (een 2000x2000 foto laden voor een 960x300 slider is niet echt efficient.

Mocht dit toch niet kunnen, plaats dan even de code van de slider, want ze verschillen nogal.

(toevoeging: als je slider is gevuld met foto's van users kun je ook in php een resizer zetten)
 
Foto's op een ander formaat maken? Kleine moeite. Moet je sws altijd doen ivm laadtijd pagina (een 2000x2000 foto laden voor een 960x300 slider is niet echt efficient.

Mocht dit toch niet kunnen, plaats dan even de code van de slider, want ze verschillen nogal.

(toevoeging: als je slider is gevuld met foto's van users kun je ook in php een resizer zetten)

Voor ik ze in de slider toepast gaat het al mis omdat ik ze een ander formaat geef waardoor ze helemaal uitgetrokken zijn. Bij sommige foto`s valt het mee maar is toch niet hoe ik het wil. Ik pas ze aan in photoshop naar het slider formaat 900 x 360
 
Dat snap ik niet? Bedoel je dat PS ze uitrekt?
Als je ze netjes op maat 'snijd' blijven ze toch zo?
 
ik heb bijvoorbeeld een foto van 640 x 480 en wanneer ik die op het formaat van 960 x 360 maak ziet er totaal niet uit.
 
Met PS dus? Dan doe je het verkeerd he :p
Je zult erin moeten snijden, schalen werkt natuurlijk niet!
Daarnaast is dit sws zeer moeilijk, aangezien een pc van 640 geen 960 kan maken. Pcs zijn goed, maar niet helderziend.
Het gaat uiteindelijk om de verhouding, dus je kan het wel doen in lagere kwaliteit
 
Laatst bewerkt:
jij zegt snijden? Maar ik kan niet groter snijden alleen een afbeelding snijden en dan is die kleiner! En als mijn afbeelding 640 x 480 is en hij moet 960 x 300 worden heeft snijden helemaal geen zin!

En idd PS XD
 
Daarom zei ik al; het gaat om de verhouding: 960/300 > 16:5. dus voor iedere 16 pixel moet je in de andere richting 5 pakken. Even rekenen en tadaaa. Kwaliteit is dan natuurlijk niet mooi, maar daar valt weinig aan te doen.
 
Okey thnx dus kortom beter niet doen vanwege de kwaliteit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan