Uitbreiding op het thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Berichten
886
Mijn vrouw en ik hebben een thuisnetwerk opgezet zodat wij gewoon lekker makkelijk in elkaars pc kunnen om bestanden op te zoeken en of uit te wisselen. Jammer genoeg kunnen wij niet elkaars bestanden aanpassen.

Wij willen iets uitbreiden. Ik weet niet of ik met mijn vraag hier goed zit, maar ik ga er vanuit dat dit dan intern wel wordt doorgesluisd naar de juiste plek.

Wat willen wij kunnen.

Wij willen op afstand in elkaars pc kunnen. Maakt dan niet uit waar we zitten. Al zit ik in Alkmaar en zij in Rotterdam. Nu zijn hier wel programma's voor zoals Teamviewer, VNC etc, maar zij voldoen niet aan onze eis. Het is namelijk zo dat de andere kant met deze programma's aanwezig moet zijn. Daarnaast mag het ook niet zijn dat er bepaalde mappen ingezien kunnen worden. In ons thuisnetwerk kunnen wij namelijk bepalen waar we wel en waar we geen toegang toe hebben.

Waar het feitelijk op neer komt is dus gewoon hetzelfde idee als thuisnetwerk, alleen op afstand.

Weet iemand hier iets voor? Bestaat zoiets?
 
Laatst bewerkt:
Teamviewer kan wel zonder dat je aanwezig zijn werken...
Als je op de gebruikers de R-muis gebruikt kun je kiezen voor remote control met wachtwoord. Dan hoeft de ander niet aanwezig te zijn. Bijv rechts in het scherm bij Steve..de R-muis erop en dan komen de opties.
En dan kun je dus als gebruiker inloggen bij masala09 en heb je alleen toegang tot de bestanden die je op dat systeem lokaal ook mag.
Zolang je maar niet in kunt loggen als de andere gebruiker. Dus die mappen moeten idd qua rechten goed geregeld zijn.

Een heel groot voordeel is.. het maakt niet meer uit waar je zit en dat is precies wat je wilt.
Heel veel andere oplossingen vergen kennis van de locatie waar je zit.. het ip adres.... en als je dus wisselt van palats wisselt die ook... en als de eis is ook onbemand... dan wordt dat niks..
Of iets als Skydrive of de reeds genoemde Onedrive. Maar ik stal niet graag mijn data bij een ander.. mijn oplossing is het niet.
Zelf heb ik een webdav server onder Linux als backup en file share station, wereldwijd te benaderen, maar ja, wel vaste plaats..

TeamViewer_6_Beta_remote_control_en.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan