Via een snelkoppeling..... ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Berichten
418
Is het mogelijk om met zeg een snelkoppeling een programma op een andere computer te starten ? Kan je uberhaupt met een andere computer op een andere computer een exe bestand starten ?? Hoor graag van jullie of dit mogelijk is en hoe. Het liefst zonder extra programma's te downloaden.

Alvast bedankt voor uw antwoord.
 
Je zou bijvoorbeeld programma's als Teamviewer kunnen gebruiken.

Het hangt een beetje af van wat je precies wilt doen.
 
Dat wil ik dus niet. Ik wil graag een snelkoppeling ofzo iets hebben zonder tussenkomst van programma's !!!!!!
 
Bedankt voor het meedenken alle. ! Raar dat ik van een pc in hetzelfde netwerk geen programma kan starten. Raar dat windows daar ook niet in voor ziet. Maar goed misschien dat er nog andere oplossingen zijn. Het enige wat ik wil is dat ik een programma kan starten op een remote computer zonder tussenkomst van programma's en zo. Laatst genoemde programma ga ik eens nader bekijken maar wil het programma dus eigenlijk niet gebruiken. Ik houd de vraag dus nog even open misschien dat iemand nog zoiets heeft van hee je kan dit eens proberen ?!?!
 
Het is niet zo raar dat zulke features er niet bijzitten; als je talloze features toevoegt die vrijwel niemand gebruikt zijn er veel meer bugs, veel meer development tijd, groter programmavolume, enzovoort.

Als je uitlegt wat je precies wilt bereiken kunnen we misschien een manier bedenken om het slimmer/eenvoudiger te doen.
 
Ik gebruik nu een exe om een bepaalde excell sheet op een remote computer te laten openen. Maar deze loopt door uiteen lopende redenen wel eens vast. Ik wil dan geen gerommel op deze pc maar wil dat een user an buiten af het programma opnieuw kan starten zonder teamview en of andere programma's, dus gewoon rechtstreeks. Met een programma als PsExec ****** het te kunnen maar hoe het werkt probeer ik op het moment achter te komen. :S
 
Waar dient het excel sheet voor? Misschien kan je beter een soort web app maken, kan je het overal openen en data toevoegen.
 
dat moet je eens verder uitleggen. Web app wat ? ben beniewd alvast bedankt voor je uitleg ;)
 
Gewoon een website, met html5 kan je dat heel mooi doen zonder plugins en het werkt ook op smartphones en dergelijke. Opnieuw hangt het erg af van waar je excel sheet voor dient.
 
Ik gebruik het excell sheet als planningsbord voor 3 ploegen die nu automatisch op tijd naar de volgende ploeg switched. html5 website zou dan toch ook kunnen of niet ?

Aan het begin van iedere shift vult men de ploegindeling in en dat word getoond. Tussentijds word het ook nog wel eens aangepast
 
Ik zou Google Docs gebruiken, daarmee kan je redelijk makkelijk en veilig een dergelijk spreadsheet live delen en updaten. Het heeft geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden ;)
 
Ok kende Google docs nog niet zal het eens gaan bekijken bedankt voor de hulp zover. :thumb:
 
Als je Excel op je eigen PC gebruikt om een Excel document van een andere PC te openen dan kan dat best. Dat is dus niet het draaien van een programma op een andere PC maar het openen van een bestand ergens in het netwerk en dat kan Windows prima.
 
Dus mijn vraag is net andersom om met "mijn" computer op een andere computer in het netwerk een programma op te starten !
 
Ik begreep dat je een Excel bestand wilt openen dat op een schijf van een andere computer staat. Klopt dat? Dan wil je dus een bestand op een andere computer openen, niet een programma, dat is heel wat anders. Als die andere computer in je eigen netwerk aanwezig is dan kun je dat Excel bestand gewoon openen door erop te dubbelklikken, als dat qua netwerk allemaal zo ingericht is dat je er bij kunt.
 
Laatst bewerkt:
Beste Edmoor bedankt voor je hulp zover. Maar ik wil dus dat excel bestandje laten openen op een remote computer. Is dat wel mogelijk ja hoe dan precies ?
 
Je bedoeld dat jij het opent en het dan wordt getoond op het beeldscherm van de remote computer?
 
Ik geef zeg maar op mijn computer een opdracht en de andere computer start excel op en laat het gevraagde excel sheet zien. Hoop dat het nu wat duidelijker is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan