hoe breng je srt files samen in een avi met handbrake

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spocky

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2012
Berichten
923
hallo iedereen,
ik heb een probleem om srt files in een avi file samen te voegen in een nieuwe mp4 file, kan er iemand hierbij helpen hoe je dat doet aub?

website : http://handbrake.fr/
 
Laatst bewerkt:
dat ken ik ook wel die freemake, maar hoe dat je dat met Handbrake want dat was mijn vraag?
 
Ok, ik dacht dat het resultaat belangrijker zou zijn. Handbrake kan ik je niet mee helpen.
 
Benoem dan ook even wat je gedaan heb en waarom het niet lukt. Is wel zo handig.
 
Beetje vreemd, tabblad voor toevoegen van de subs, staan direct voor je neus op de hoofdpagina van handbrake.
 
Ik heb het even geïnstalleerd. En inderdaad, gewoon in tab in het hoofdscherm. Het staat zelfs in het plaatje op de link die je gaf. Dat zou dus geen enkel probleem moeten zijn. Of gaat daar bij jou iets mis?
 
Laatst bewerkt:
inderdaad dat staat daar die tap met subtitels erop en nadien kan je kiezen tussen : add of import srt , maar het wil gewoon niet lukken om ondertitels in te voegen als ik via "import srt" gebruik en laat converteren ..... zelfs de namen zijn alles hetzelfde, alleen die film is .avi en de subs zijn .srt en toch lukt het niet,vandaar mijn vraag of iemand dit al geprobeerd heeft en een oplossing heeft?
 
of is handbrake misschien niet geschikt om avi files met srt files samen te voegen , maar alleen maar om dvd's te rippen?
 
Jawel hoor, dat kan je klaarblijkelijk wel met handbrake
 
Je reageert niet op m'n vorige post, maar Handbrake kan dat prima. Heb je na het importeren van het SRT bestand wel op Add geklikt om hem ook daadwerkelijk toe te voegen?
 
Laatst bewerkt:
dus eerst moet je import SRT files aanklikken , het SRT file zoeken en op ok klikken en daarna op Add klikken?
 
ik heb na de import van het SRT file op Add geklikt en daarna de preview opgezet om te zien of er nu ondertitels erin zijn, en nog steeds niets veranderd, krijg geen ondertitels te zien ..... wat doe ik hier fout?
kun je het stap voor stap uitleggen aub hoe ik die ondertitels erin krijg?
@edmoor: ik had je post wel gelezen en die instructies in het engels gelezen,maar ik versta hierdoor dat ze vertellen dat het niet mogelijk is om een ondertitels in een avi te mergen : SRT subtitle import – You can import SRT files into HandBrake through the “Subtitles tab”.
SRT files are pass-through only. They cannot be burnt into the video.
 
Overweeg dan het eerdergenoemde programma.
of met virtualdub.
 
Laatst bewerkt:
dank u, het is maar dat je met handbrake geen videokwaliteit verliest en ook opties hebt op je ondertitels ..... echt professioneel program maar spijtig genoeg niet geschik voor avi files samen te voegen met een srt file :(
 
je hebt het eerst over een mp4 en dan over een avi.
mag ik aannemen dat de video codec een mp4 formaat is en wellicht x264 ??
over het algemeen worden deze streams onder gebracht in een mkv container en niet in een avi container.

nadeel van avi is dat er 2 streams in kunnen, te weten 1 video en 1 audio. simpel gezegd beeld en geluid.
voordeel van mkv is: video , meerdere audio streams en meerdere ondertitels en zelfs hoofdstukken.

conclusie:
1 de ondertitel in de avi container kan niet, alternatief is de ondertitel hard in de video branden
dit betekend dus dat de ondertitel een deel wordt van de video, zie het als schrijven met een pen op een foto. Het gaat prima er op
maar niet meer er af.
hiervoor moet de hele video hercodeerd worden en zal de kwaliteit negatief beinvloeden.

2 de video in een mkv container doen, dan kunnen de ondertitels er bij gezet worden.
Dit betekend dat je met de juiste afspeel software de ondertitels aan en uit kan zetten.
Je hoeft ook niet te hercoderen, de kwaliteit blijft gelijk en het gaat heel snel.

met handbrake weet ik het niet, maar ik doe zelf dat soort werk met TSmuxer en met mkvtoolnix
 
oke dank je wel voor dit antwoord, wat ik bedoelde ervoor was dus hoe je ondertitels samenvoegt met een mp4 formaat.....geen avi dus.
Dus wou ik met handbrake de ondertitels hard in de video branden, maar dat lukte niet omdat ik waarschijnlijk weer naar mp4 converteerde? dus ik zou het dan naar een mkv formaat moeten omzetten om ondertitels erbij te hebben?
de oorspronkelijke formaat van de film is al mp4, dus dat gaat dan niet meet om ondertitels hard te branden in de video?
 
Voor zover ik weet is mp4 een container en is deze niet echt gericht op het toevoegen van extra's (ondertitels etc) zoals mkv dat wel is.

Naar mijn idee is het het makkelijkst als je eerst weet wat je precies hebt en wat het moet worden.
en dan kan je kijken hoe je dat gaat doen.
1 - wat je precies hebt kan je heel eenvoudig zien met mediainfo, http://sourceforge.net/projects/mediainfo/
Het gaat dan om de 'container' , 'video stream' en 'audio stream'
2 - als je het filmpje gewoon via de pc blijft bekijken ben je het best af met mkv (goed ondersteunt door veel spelers)
3 - het bestand eerst demuxen en dan inclusief de ondertitel muxen
demuxen is het scheiden van alles wat er in de container zit (je krijgt dus een video bestand, een geluid bestand en evt ondertitels)
muxen is het daarna alles weer bij elkaar zetten tot 1 bestand

probeer het maar gewoon eens, is makkelijker dan het klinkt.
http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR
http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan