gateway

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vaketra1

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2012
Berichten
9
Ik heb een pheewas 105R hotspot gateway. Om in te loggen moet ik het adres 192.168.2.254 intikken.
Wat ik ook probeer ik kom er niet in. Hierdoor kan ik het menu niet instellen.
Ik ben al bezig gewest met tc/ip instellingen maar kom niet verder, dan is het probleem het subnetmasker of er is geen dhcp.
Wie kan mij in jip en janneke uitleggen hoe ik in mijn gateway kom.

Gr Ruud
 
welke windows versie heb je?

als je vista/windows 7 of 8 hebt doe dan dit:
ga naar start en schrijf dan bij zoeken uitvoeren op dan komt er een schermpje schrijf daar dan cmd op dan komt er weer een venster schrijf dan ipconfig op en druk op enter als het goed is komen er boven een paar gegevens als Ip-adres en gateway enzo staan
 
Ik ga er van uit dat je wel internet hebt op de pc waar je de verbinding mee wilt maken. Er kunnen twee oorzaken zijn waardoor je geen verbinding krijgt met de gateway.
1. Je zit niet in hetzelfde subnet als de gateway, dus ipadres van de pc is niet in de reeks van 192.168.2.1 tm 192.168.2.253.
2. Er is een andere pc of apparaat aanwezig in je netwerk dat het ip adres 192.168.2.254 in gebruik heeft.
 
Ik heb W7, IP4 adres 192.168.2.100 subnet 255.255.255.0 standaard gateway 192.168.2.1
Heb het zelfs met een laptop geprobeerd rechtstreeks op het UPC modem, ook toen kon ik niet in de gateway komen.
 
Kun je ook aangeven hoe je netwerk eruit ziet? Als ik dat apparaat bekijk is het niet echt een ding voor je interne netwerk.
 
Ik krijg mijn signaal binnen via een satelietschotel, de Pheewas is bedoeld om het internet te verdelen over de aanwezige chalets (5x) . En deze is niet bedoeld voor het interne netwerk. Om het internet te verdelen gaf ik normaliter de code van de router maar als er 7 man tegelijk in 1 chalet gebruik maken van de code dan gaat de snelheid er uit. Hiervoor heb ik de Pheewas weten te bemachtigen zodat er maar 1 code beschikbaar is voor elke chalet. Het probleem is dat ik niet de Pheewas kan configureren omdat ik niet in het menu kom, om in te loggen 192.168.2.254
Ik heb het modem van de schotel rechtstreeks op de Pheewas aangesloten zonder tussen komst van de router.
 
Heb je al geprobeerd om de laptop bekabeld aan te sluiten op de gateway en dan naar de inlog pagina de gaan? Of de gateway pingen?

Kun je ook inloggen in het modem van de schotel? Heeft deze ipadres 192.168.2.1? Je zou dan kunnen bekijken of je ergens een scherm kan vinden met aangesloten apparatuur. Voor hetzelfde heeft de gateway een ander ip-adres.
 
De laptop heb ik ook al bekabeld aangesloten op de gateway, ook dan kan ik niet in het menu komen.
Als ik in het modem inlog krijg ik alleen waardes van signaal en signaalsterke maar nergens iets over andere aperatuur. Het ip adres van de gateway heb uit de handleiding, ook heb ik de gateway al een keer gereset.
 
Is het adres van de modem 192.168.2.1 (ik vermoed van wel, dat is je default gateway). Meer om het zeker te weten? Kun je die pingen als je met een kabel verbonden bent aan de gateway?

Krijg je wel de inlogscherm van de gateway of krijg je pagina niet gevonden? Kun je de gateway wel pingen?
 
Ik krijg geen inlogscherm van de gateway maar pagina niet gevonden, Adres van satmodem 192.168.1.100 of 192.
168.2.100 weet niet zeker kan het nu niet contoleren. (satmodem staat in Belgie en ik zit in Hellevoetsluis).
Met een ping naar de gateway krijg ik doelhost is niet beschikbaar

# Lange Pier bedankt voor de link, ik ben reeds in het bezit van deze handleiding.
 
Als ik je topic nog eens doorlees heb je een W7 laptop met 192.168.2.100 en nu waarschijnlijk ook een modem met dat adres?

Als je ipconfig doet en je ziet als default gateway 192.168.2.1 wat is dat dan voor apparaat? Een router? of je gateway?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan