echo uit microfoon halen lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
955
hallo, ik ben bezig met het programma "sam broadcaster v 4.2.2." en wil daar de microfoon gebruiken.

maar hij geeft me een echo waar je gek van wordt. dit MAG NIET.

hoe krijg ik toch de echo weg, ben al bezig met zoeken, maar niets lijkt een beetje te veranderen.
 
Echo alleen op stem of op alles?
Alleen op stem, kijk eens onder de mixer instellingen van windows bij opnameapparaten of je daar iets van stereomix aan hebt staan.
Op alles, Pikt je microfoon niet het geluid weer op wat wordt weergegeven?
 
echo pakt hij op alles. ik merk op dat er een soort versterking is, zet ik de volume zachter van de microfoon, dan hoor ik de microfoon nauwelijks meer. microfoon staat op 100% de versterking op 20% dat is de helft van de versterking. ik kan de versterking op 0% , 10% , 20% en 30% zetten. bij 30% hoor ik mezelf duidelijk, maar veel echo. het galmt enorm.

ik gebruik de microfoon voor "sam broadcast" en heb het hier echt werkende nodig, maar niet dat ik een galm heb, want dan kan ik niks oplezen. (zo lastig als je stem later aan komt.)

het lijkt erop of me microfoon gewoon te langzaam is. als ik rustig praat werkt het heel erg goed (zonder echo) praat ik sneller (dus normaal) dan gaat het mis.
 
ja sorry een head set. heb t ook los geprobeerd. dus losse microfoon en kop telefoon. niets werkt. niets verander. de echo staat ergens actief ofzo:evil:
 
Je hebt een headset op zeg je.. Maar komt op dat moment het geluid van je stem (ook) uit je speakers? Da's niet de bedoeling.
 
Je hebt een headset op zeg je.. Maar komt op dat moment het geluid van je stem (ook) uit je speakers? Da's niet de bedoeling.

ik ga morgen een radio station starten dus t moet vandaag worden opgelost, anders een radio zonder aankondiging (wat niet kan)

sam broadcast ik het programma waar ik mee MOET werken. (is niet mijn radio station, ik kom er bij vanuit huis met me pc)

Het geluid gaat door de microfoon via de roze microfoon aansluiting onboard op me moederbord kaart, daarna terug via de speaker uitgang over koptelefoon en voor de radio station via de encoder.

ik moet toch ook het geluid horen wat ik zeg.

* piept de microfoon?
* kraakt de microfoon?
* is me stem helder en duidelijk?

als ik me niet kan horen, weet ik niet of t goed is. een head set werkt prima... maar hoor een echo.

echo lijkt niet uit me speakers/koptelfoon te komen. want al houd ik goed me hand op de kop telefoon dan nog hoor ik een echo.

moet toch ergens vandaan komen dat gegalm??????? ik denk aan instellingen van bv boost.

maar ik gebruik win 7 die weinig functies heeft kwa instellingen over microfoon geluiden.
 
In digitaal audio zit altijd iets vertraging (heel klein maar toch).
Als het geluid wat jij hoort weer terug komt op de ingang (iets later dus) zal het weer worden afgespeeld en weer terug komen en weer.... (Echo dus)
Er is dus iets met je instellingen dat wat jij hoort ook weer als input wordt gebruikt.
Ik betwijfel of er iets als "galm" aanstaat maar vermoed eerder dat je de instellingen van je in en uitgangen niet goed hebt staan.
Bij oudio opnama aparaten moet er niks anders dan alleen je microfoon staan en open staan.
In de instellingen van de software moet je zorgen dat de output niet weer in een loop terug komen.
 
Laatst bewerkt:
ja.

je zal t gek vinden, maar geluid uit de mengtafel vervormt ook de stem en de echo krijg ik niet.

iets wat logisch is, want ik heb me microfoon over de mengtafel kan ik beluisteren via de koptelefoon.
enkel als ik de kanaal open zet op me mengtafel dan hoort iedereen mij stem.
ik hoor alleen mijn stem als ik de "cue"knop indruk op me mengtafel. (dus heb ik direct geluid zonder vertraging)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan