Discrepantie tussen NAS DLNA en TV Medis Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik heb een Panasonic TV waar een Mediaserver op zit die files van een DLNA server moet kunnen afspelen en een Buffalo Linkstation die als DLNA server kan fungeren. Nu heb ik het volgende probleem. Een muziek album wordt niet in de goede volgorde afgespeeld. De reden daarvoor is dat zoals ik op de TV kan zien de volgorde op die TV alfanumeriek is afgelezen op de Naam van het nummer zoals aangegeven staat in de details van de MP3 file en niet als volgens de track nummering in die details. De weergegeven naam op de TV is dan ook niet de file naam op de NAS maar de in de details genoemde naam.
Als ik het betreffende album naar mijn computer kopieer en daarna via de ServIIO DLNA server in verbinding kom met mijn TV zie ik de filenamen die beginnen met een tracknummer en wordt het album wel in de juiste volgorde afgespeeld.
Min vraag is daarom welke instellingen aan de Buffalo NAS moet ik maken om daarvandaan de juiste volgorde te krijgen. Ik gebruik juist de NAS voor ditsoort file omfat die ook aanstaat als de computer niet aanstaat en de ruimte op mijn computer ook niet geschikt is voor veel Muziek files

L. Dries
 
Als dit probleem al in 2011 bestond dan vind ik het vreemd dat dat niet eerder verholpen is. Ik heb even met mp3tag zitten spelen en heb gezien dat het probleem daarmee inderdaad opgelost kan worden. Ik heb dan op dit moment alleen wat hulp nodig om een script te schrijven dat de volgende aanpassing kan maken voor een groot aantal files tegelijk. De Titel moet veranderd worden van "titel" in "track nr" - "titel" waarbij tracknr moet worden aangevuld met "leading zeroes". Anders is het gezien de hoeveelheids tracks die ik heb staan onbegonnen werk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan