Verbinden met ander subnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogteijling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Berichten
4.261
Hallo allemaal,

In het verleden ben ik wel eens een commando tegengekomen (en succesvol gebruikt) om vanaf subnet 1 op subnet 2 te komen.
Wij hebben 2 netwerken, 1 voor personeel en 1 voor gasten/bezoekers.
Wanneer ik in het verleden wel eens de router in gasten netwerk wilde aanpassen/configureren dan kon ik met een commando ons subnet linken aan het ander subnet waardoor ik niet de instellingen van mijn LANkaart hoefde aan te passen.
1: 192.168.66.xxx (personeel)
2: 192.168.100.xxx (gasten/bezoekers)

Weet iemand waar ik het over heb en wat dat commando is?

Groeten Marcel
 
Vraag is (voor mij) onduidelijk/onvolledig:
Is er wel een apparaat dat in beide netwerken tegelijkertijd een poot heeft? [Moet dus een router zijn.]
Welk ip-adres heeft die in de 192.168.66.x reeks én is dat ook de router naar Internet? (Oftewel: Staat die nu al ingesteld als Standaardgateway op alle computers op het 192.168.66.x segment)?

Tijs.
 
misschien het 'route' commando?

Als je veel van netwerk wisselt is het programma Network Switcher wel aan te bevelen. Wijzigt desgewenst niet alleen je IP adres, maar ook je standaard printer, driveletters en meer.
 
@dnties
De vraagstelling is idd verwarrend, de te configureren router (Gasten/Bezoekers) staat gewoon hier bij mijn bureau, ik hoefde dan alleen de LAN kabel die uit mijn PC komt in de router te stoppen en niet de IP configuratie van mijn LAN kaart te wijzigen.

@RogerS
Het was idd het Route commando.

Beiden bedankt

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan