Werkelijke bitrate van een MP3 vaststellen van YouTube

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
352
Ik probeer er achter te komen wat nou de werkelijke kwaliteit is van de MP3 die je van YouTube video's download. Ik heb op mijn YouTube kanaal een bestand van 128kbs en 320kbs gezet en ze vervolgens weer gedownload met listentoyoutube.com en vidtomp3.com. Nou krijg ik die van 128kbs terug als 266kbs en die van 320kbs als 288kbs.

Hier gebeurd dus iets erg vreemds?!

Hoe kom ik er nu achter wat de werkelijke kwaliteit van deze bestanden is?
 
De bitrate van audio bij YouTube zal afhangen van de video kwaliteit.
Wat de rate van het origineel was maakt niet uit.
Als van een laag bitrate (origineel) een hoger wordt gemaakt is kwaliteit overigens niet beter. (Wat slecht was blijft slecht.)
 
Ja heb deze tabel gevonden voor de YouTube audo kwaliteit vanaf julie 2012:

1080p 192 kbps AAC
720p 192 kbps AAC
480p 128 kbps AAC
360p 128 kbps AAC
240p 64 kbps MP3

Muziek video's hebben max 480p dus waarschijnlijk niet meer dan 128kbs. Nou moet ik toegeven dat ik het verschil tussen 128kbs en 320kbs niet kan horen.

Ik weet dat wat slecht is slecht blijft maar is er een manier om te checken wat de bitrate van die video's is?
 
De bitrate van de audio is afhankelijk van de kwaliteit van weergave van die video.
Er zijn ook wel muziek video's (dat is youtube) in HD (1080p) en deze hebben dus een audio bitrate van 192kbps.

Dus als je een video upload met een audio bitrate van 320kbps dan zal deze in hoogst kwaliteit bij weergegven een audio hebben met 192kbps.
Geef je deze zelfde video weer als 480p dan is de audio bitrate 128kbps. (Er worden minder bits gestreemd)
Kortom de bitrate van de video hangt af van welke afspeel kwaliteit je kiest (als deze te kiezen is).
 
@ BikerBill64

Je bericht aangaande de spammer even verwijderd aangezien dat bericht ook verwijderd is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan