Geen firewire kaart maar wel een filmcamera. Hoe verder?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
460
Hoi allen.
Ik ben voor een collega een nieuw gekochte kast met software/ windows 7 etc aan het bijwerken. Dat wil zeggen, zijn eigen software er op doen, viruskiller etc.
In zijn kast zit geen slot meer waar een firewirekaart nog extra in geplaatst kan worden. Hoe verbind hij zijn filmcamera nu aan de kast. Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar ik vraag me dit wel af? Usb aansluitingen (o.a. 3.0) zijn er nog wel over.
Graag uw advies. Gr. Dump.
 
Voor een Firewire-camera heb je een Firewire-poort nodig. Sommige types hebben ook een USB poort, maar die werkt niet altijd voor video. Als er in die PC nu een PCI slot gebruikt wordt voor een geheugenkaartlezer of extra USB poorten: Er bestaan gecombineerde geheugenkaart/Firewire/USB kaartjes voor een paar tientjes. Kan die alleen niet meer vinden, misschien eens informeren bij een computerboer.
 
Goede morgen.
Ik ben gisteren langs geweest bij de computerzaak om dit voor te leggen. Een converter kabeltje kost maar 4 á 5 euro. In de nieuwste kasten zit overigens normaal gesproken maar 1 extra slot (zit nu een 2 gig video kaart in)
Mocht het niet lukken dan gaat de computerzaak op zoek naar een ander moederbord maar het zal moeilijk worden daar er weinig nieuwe moederborden zijn met meerdere sloten. ( we spreken hier over een i5 kast) Los van dit alles heb ik inmiddels begrepen van mijn collega dat hij trouwens altijd al via een extern apparaat aansloot op een usb poort dus alle commotie is voor niets geweest.
Hartelijk dank voor uw tips en mogelijk tot forums.
Gr Dump.
 
Ik zou toch aanraden om een firewire kaart te nemen ipv een converter naar usb.
Een firewire haalt de beelden anders binnen dan een usb en zorgt mede door andere rekenkracht (heel verhaal) voor minder droped frames.
 
Beste djangelone.
Inderdaad zou dit de beste oplossing zijn maar er is geen plaats voor de plaatsing van een kaart.
Maar we gaan er uit komen. Hoe, dat zien we wel\ met de tijd.
Gr.Dump.
 
Hoi, phvvdb.
Ik heb de link doorgestuurd naar mijn collega.
Bedankt. Gr. Dump.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan