hoe brand ik een film op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

AleksFCKINGsandra

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2013
Berichten
62
Hallo. Ik heb online een film aangeschaft en die wil ik nu branden op dvd . Kan irmand uitleggen hoe dit moet. Heb met dvd flick geprobeerd dat lukte niet. Heb windows 7
 
Volg dit even Miss helpt het

Volg de volgende stappen om DVD Flick klaar te maken om een film te kunnen branden:
Stap 1: open DVD Flick
Stap 2: klik op ''Add Title...'' rechts boven in het scherm
Stap 3: ga naar de map waarin jij je gedownloade film hebt opgeslagen en klikt op de film
Stap 4: je ziet de film in je brand-lijst verschijnen met daarnaast de gegevens van de film (naam, duur van de film, ondertitels)
Stap 5: klik op ''Project Settings'' en je komt eerst in het menu ''General'' terecht
Stap 6: zet ''Encoder Priority'' op High en ''Thread Count'' op 8
Sta 7: ga naar het menu ''Burning'' en vink ''Burn project to disc'' aan
Stap 8: klik op ''Accept''
Stap 9: ga naar het menu ''Menu Settings''
Stap 10: in het linker rijtje dat je ziet kies je welk menu je wilt dat er op de gebrande DVD verschijnt
Stap 11: vink de volgende opties aan: ''Enable menu'', ''Show subtitle menu first'' en ''Show audio menu first''
Stap 12: klik op ''Accept''

Ik hoop dat dit je helpt als het niet werkt zeg het dan dan zoek ik voor iets anders

Met vriendelijke groeten

Bron: *KNIP*

Modedit: Link verwijderd, daarin staat ook en link naar illegale content.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je bericht maar jammer genoeg werkt die niet. Heb hem vijf uur laten lopen en bij het laatste gedeelte; final ofzo ging hij steeds van 0 procent naar 99 en weer terug*2uur lang*
 
Wat voor een type film heb je? De extensie bedoel ik dan. Een AVI, MKV, MP4? Iets anders?
 
Vraag verplaatst naar multimedia

Heb je direct vanuit dvdflick laten branden op dvd of naar de HD? Probeer dat laatste eens.
 
Laatst bewerkt:
de ene film is een VOB file en de andere film is AVI

@jackali sorry? ik snap niet wat je bedoelt

en ik gebruik een DVD rw disk

zijn er ook andere gratis brandt programma's? die dvd flick werkt echt niet bij mij, na 5 uur ging de computer helemaal ratelen en leek het of hij ging ontploffen.
 
Laatst bewerkt:
vop bup bestanden gewoon branden met Nero het meest simple brandprogje Een avi bestand moet eerst geconverteerd worden
 
Laatst bewerkt:
maar nero kost geld.. en ik doe nooit iets branden dit is de enige keer dus dat vind ik zonde van mijn geld
 
Een VOB bestand is onderdeel van een DVD layout. Heb je de andere bestanden die erbij horen ook? Dan heb ik het over de .BUP en .IFO bestanden.
 
Die kun je dan eenvoudig branden met de gratis CDburnerXP (Ja, ook voor Windows 7 en 8).
https://cdburnerxp.se/

Start het programma, kies voor Video DVD, klik op OK en geef dan aan waar het bestand VIDEO_TS.IFO staat.

Het AVI bestand kun je eerst converteren naar DVD met de tevens gratis Freemake Video Converter:
http://www.freemake.com/nl/

Het resultaat kun je dan weer met CDburnerXP op DVD branden.
 
Laatst bewerkt:
Als je aangeeft waar dat .IFO bestand staat doet hij de rest helemaal vanzelf. Uiteraard moeten die bestanden dan wel allemaal in dezelfde map staan. Ik heb tevens m'n vorige post nog wat aangevuld.
 
Laatst bewerkt:
In geval van dvd layout gebruik ik voor het branden met imgburn. Brand er eigenlijk alles mee.
 
En zo heeft een ieder z'n eigen voorkeur :)
Zelf brand ik helemaal niks meer. Alleen af en toe wat voor vrienden.
Ik heb tegenwoordig alles online op m'n NAS en wat andere gedeelde schijven staan.
 
Laatst bewerkt:
Als je aangeeft waar dat .IFO bestand staat doet hij de rest helemaal vanzelf. Uiteraard moeten die bestanden dan wel allemaal in dezelfde map staan. Ik heb tevens m'n vorige post nog wat aangevuld.

ik probeer het, maar als ie ongeveer 40 seconden aan het branden is schiet de cdrom bak open en staat er dat er een fout is opgetreden ofzo, ook na meerdere keren proberen? ik gebruik een dvd - rw cd
 
Dat lijkt me dan toch een probleem met het schijfje dat je gebruikt. De genoemde programma's gebruik ik er al heel lang voor zonder problemen. Het probleem dat je noemt ben ik alleen een keer tegen gekomen met een DVD schijfje dat niet in orde bleek te zijn.
 
met een ander schijfje schiet ie er niet uit maar hij maakt wel heel vreemde geluiden nu. is dat normaal??

oh, nu schiet hij er weer uit. heel raar

Modedit: 2 berichten samengevoegd, na 1 minuut een nieuw bericht plaatsen is niet nodig, daar hebben we de knop aanpassen voor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemd inderdaad. Maar daar zou ik ook zo de oorzaak niet van weten. Als je de mogelijkheid hebt, probeer het dan eens op een andere PC.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan