DitIsTV En Wif problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
2.258
Hallo,

Sinds kort maak ik gebruik van dit is tv. Ik heb een wifi adapter gekocht (sitecom) omdat ik maar geen verbinding kreeg met de App Yatse op mijn android telefoon. De ditistv kast werd gevoed via utpkabel. Ik heb de wifi adapter ingeplugd, maar krijg mijn wifi kanalen niet te zien bij 'verbindingen' in de instellingen van mijn DitIsTV kast. Moet ik de drivers voor de sitecom wifi adapter installeren? Heb ik uberhaupt een wifi adapter nodig om gebruik te maken van de app yatse.
 
Een kleine correctie is wel op z'n plaats, dit kastje wordt niet gevoed door de utpkabel, maar via je tv en de usb aansluiting.
Voor zover ik kan opmaken kan je niet met een vreemde wifi dongle zomaar een wifi tot stand brengen. Ditistv levert een eigen dongle die 100% werkt. Voor de prijs hoef je het niet te laten.
Samsung heeft dezelfde nadelige eigenschap met zijn tv's.
 
waarom zou een meegeleverde usb dongle wel werken en die met een andere usb dongle niet? Heeft dit te maken met de voorgeinstalleerde software op de ditistv kast.
Heb nu voor 10 euro extra eentje gekocht en ik was op de hoogte dat zij er ook één leveren.

met gevoed bedoelde ik "internet" :)
 
Waarom stel je ons vragen die wij niet kunnen beantwoorden? Waar de beperkingen liggen op dat ditistv kastje en waarom die er zijn kunnen wij hier op Helpmij niet beantwoorden, want wij zijn niet de fabrikant. Vraag het dus aan de fabrikant.

Mijn mening bij dit geheel: Als de wifi adapter die (als enige) gecertificeerd werkt met het ditistv kastje niet een rib uit je lijf kost dan moet je daarvoor gaan. Scheelt een hoop 'afschuiven van het probleem' als je daar van afwijkt en een probleem blijkt te hebben.

Overigens zou (inspelend op je originele vraag) het voor de werking van het ditistv kastje niet uit mogen maken of die bedraad of draadloos verbonden is met je (thuis-)netwerk. En Yatse zou goed moeten werken met elke XBMC speler in je netwerk, dus ook met een ditistv kast, zolang Yatse de XBMC server ook kan 'zien' op het netwerk (zie hier onder).

Wil je netwerk/routerings) problemen uitsluiten dan moet de smartphone met Yatse met dezelfde router (draadloos) verbonden is als het ditistv kastje (draadloos of bedraad). Mogelijk is dát nu niet het geval bij jou.
Is dat wel het geval, start eens alles opnieuw op (router, tv, ditistv kastje etc.)
Overigens schijnt ook adventie blokkade software op android die Yatse software kreupel te maken, dus bedenk of je dergelijke software op je android toestel hebt.

Tijs.
 
Dank voor je reactie. Ik heb de wifi dongle weer ingeleverd en ga degene waarmee ze adverteren aanschaffen. Alhoewel ik me nu bedenk dat mijn tel geen verbinding had met mijn netwerk maar met 3g :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan