download snelheid is langzamer dan dat ik binnenkrijg

Status
Niet open voor verdere reacties.

ido435

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
674
hallo

als ik iets download zit ik omgerekent op 0.5mbs (origne/steam)
maar als ik download via mijn webbrowser 0.29mbs
maar ik krijg ong 3 mb binnen
ook als ik niks met internet gebruik haal ik nog lage snelheden wat gaat er dan fout als ik kpn bel zeggen ze van het is een fout van je zelf.
dus ik dacht miss weten jullie het

mvg
ido
 
dns veranderen?
via netwerk centrum

p.s. welke OS gebruik je?
 
ik gebruik windows 8.1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je internet komt (meestal) inderdaad via de kabel binnen, en dan? ga je via een pc/laptop die aangesloten dmv een netwerkkabel het internet op, of is dat laatste draadloos?
 
ik gebruik op mijn pc een kabel (waar ik het heb vastgesteld)
verder heb ik een laptop die is draadloos dat is hoebizo langzamer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En als je de laptop nu bedraad er aan zet?
 
Je zou dan denken dat het modem defect is ...
Heb je het door KPN laten installeren of zelf aangesloten?
 
Je zou dan denken dat het modem defect is ...
Heb je het door KPN laten installeren of zelf aangesloten?

ik heb alles laten doen via kpn en hun zeggen dat het mijn fout is....

ik denk als ik binnenkort radar of kassa ff ga inschakelen en daar ff mee ga dreigen daar miss heb ik dan effect:confused:
 
ondertussen heb ik nog meer dingen geprobeerd om er een andere modem er tussen te zetten (oude) dan is de verbinding wel stabieler van geworden maar die heeft maar een max ondersteuning van iets van 0.5mbs
verder ben ik dit nog te weten gekomen door een beetje te googlen
125 KB/s (0,12 MB/s)
625 KB/s (0,62 MB/s)
1250 KB/s (1,25 MB/s)
3125 KB/s (3,12 MB/s)
6250 KB/s (6,25 MB/s)
15000 KB/s (15 MB/s)
en dat ook veel andere mensen er last van moeten hebben van slecht internet van KPN
 
Heb zelf enige jaren een ADSL lijn van KPN gehad, slechts 3 keer geen internet, waarvan 1 keer, 4 dagen durend ..
Ben overgestapt naar Ziggo wegens het sneller kunnen downloaden..
 
Er kunnen heel veel oorzaken zijn van een niet goed werkende verbinding. Als jij alles in huis hebt getest en jij denkt dat het bij KPN ligt, dan kan je bellen voor een monteur. Dit gaat dan een controle doen van de lijnverbinding van je huisaansluiting naar de wijkcentrale. Soms moet je een beetje pushen om deze monteursafspraak ingepland te krijgen. Doen ze liever niet.
Ligt het probleem ergens in die lijn, dan zal je geen kosten krijgen. Blijkt het dat het signaal voor de afstand voldoende binnenkomt wat betekend dat de verbinding niet sneller kan of dat het probleem toch binnenhuis ligt. Dan kunnen wel kosten voor die monteur gerekend worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan