via usb film kijken op tv, soms wel geluid soms niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AleksFCKINGsandra

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2013
Berichten
62
hallo,

als ik mijn usb in de tv doe en er een avi film op de usb staat doet film A het wel. vervolgens heeft film B of C geen geluid. en dan film D weer wel. terwijl hij op de laptop wel geluid heeft, en het exact dezelfde bestandstypes(avi) zijn. heeft iemand enig idee hoe dit kan?
 
AVI is een container, geen formaat.

grote kans dat 1 AVI DIVX is met wel geluid en de andere een MPEG2 is zonder geluid (bijvoorbeeld).
 
In de handleiding van je tv staat alle ondersteunden formaten en specificaties vermeld.
De avi moet daaraan voldoen.
Met GSpot kan je controleren of de avi daaraan voldoet. Anders zou je deze moeten converteren naar een wel ondersteunende formaat.
 
Je kunt een programmatje als mediainfo gebruiken om dat soort dingen te zien.
 
n5fnmr.png

dus de AC-3 werkt niet op mijn tv. hoe kan ik dat dan omzetten in MPEG?
 
Laatst bewerkt:
Zoals wampier al zei divx is een container, dus geen standaard formaat. De audio van een divx kan weer anders zijn als die van een andere divx.
De ene heeft een mp3 codec de andere weer een ac3. Mangel die divx eens door gspot of mediainfo zoals aangegeven. dan zie je gelijk wat er bedoeld wordt.
 
Zoals wampier al zei divx is een container, dus geen standaard formaat. De audio van een divx kan weer anders zijn als die van een andere divx.
De ene heeft een mp3 codec de andere weer een ac3. Mangel die divx eens door gspot of mediainfo zoals aangegeven. dan zie je gelijk wat er bedoeld wordt.
klopt het dat ik ac-3 moet omzetten naar mpeg? hoe doe ik dat? zie plaatje
 
Je kan die avi met ac3 codec omzetten met freemake naar divx met mp3 codec.
Gaat vrij snel, dus probeer dat maar eens
 
Kan ook met freemake. Incl subs.
 
of omzetten naar wmv , want het zelfde probleem had ik ook maar gewoon omgezet naar wmv
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan