Beste kwaliteit voor afspelen DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMU2000

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2013
Berichten
13
Goedenavond!
Ik heb verschillende tapes (miniDV) welke ik inmiddels allemaal op DVD gebrand heb. Nu heb ik onlangs de mede8er med600X3D gekocht en wil ik al mijn DVD's op een eveneens onlangs aangeschafte externe HDD (Seagate 2TB) zetten zodat ik deze via de mede8er op mijn tv kan bekijken.
Ik heb nu als test één DVD gekopieerd naar de HDD. Mijn eerste vraag: Als ik de gebrande DVD via Windows Verkenner benader zie ik dat er twee mappen op staan: VIDEO_RM en VIDEO_TS.
VIDEO_RM heeft de volgende bestanden: VIDEO_RM.BUP, VIDEO_RM.DAT en VIDEO_RM.IFO.
VIDEO_TS heeft de volgende bestanden: VIDEO-TS.BUP, VIDEO_TS.IFO, VIDEO_TS.VOB, VTS_01_0.BUP, VTS_01_0.IFO, VTS_01_1.VOB, VTS_01_2.VOB, VTS_01_3.VOB, VTS_01_4.VOB en VTS_01_5.VOB.
Moet ik bij het kopieeren van de DVD naar de HDD al deze bestanden kopieeren?

Via multiwindow op mijn Panasonic Vieira televisie heb ik gelijktijdig gekeken naar de DVD en de kopie hiervan op mijn HDD maar ik zie wel degelijk kwaliteitsverschil!
Vandaar mijn tweede vraag:hoe kan ik het beste mijn tapes (of DVD's) op mijn HDD zetten?

Alvast bedankt!
Hugo
 
Als jij gehele film hebben wil dan moet je alle VTS bestanden kopiëren naar HD maar als je die branden ook wil alle die mogelijke IFO VOB en BUP bestanden in een map genoemd VIDEO_TS je moet plaatsen, zodat je strakjes ook als gehele film kan branden ..
==========
En met ... hoe kan ik het beste mijn tapes (of DVD's) op mijn HDD zetten? ... bedoel je misschien hoe je DVD kopieren kan ?? dit kan je ook met alle brand programma's, behalve als die DVD beveiliging heeft ..:(
 
Laatst bewerkt:
@royonix
Sinds wanneer zijn geen beveiligde DVD's niet te kopieren?

Terug naar de vraag van de TS.
In technisch opzicht zou er geen verschil in de kwaliteit mogen zitten of deze nu van dvd of van hdd wordt afgespeeld.
Ik vermoed dat het hier dan om twee verschillende spelers gaat aangezien de mede8er med600X3D geen hardwarematige dvdspeler bezit. Klopt dit? Zo ja, dan lijkt het mij dat je moet zoeken in de instellingen van je afspeelapparaten.
 
Achhh Jackalll :( je weet wat ik bedoel toch ?? je kan niet elke beveiligde DVD kopiëren en dat is zeer zeker, behalve via omwegen enz...enz.. moest ik dan uitgebreid schrijven hoe je wel beveiligde DVD's kopiëren kan ??
Dat is niet toegestaan toch ?? ...oof ?
En volgens mij hij kan niet branden net zolang alle Ifo Vob En Bup bestanden bevinden zich niet in map VIDEO_TS stel maar dat paar ontbreekt ?
 
Laatst bewerkt:
Al die bestanden uit de VIDEO_TS map moet je inderdaad kopieren en in 1 map bij elkaar zetten. Als je dan de DVD vanaf HD wilt afspelen, kies je voor het afspelen van het bestand VIDEO_TS.IFO. De map VIDEO_RM en de inhoud ervan heb je niet nodig.

Zie ook:
http://www.afterdawn.com/glossary/term.cfm/video_rm
 
.vob

Bedankt voor jullie antwoorden.
Nog even over wat ik precies moet kopieeren:
Als ik via Windows Verkenner mijn DVD benader staat er het volgende:
DVD.jpg
Als ik 'n .VOB bestand kopieer heb ik beeld en geluid. Betekent dit dat het enkel kopieeren van de .VOB bestanden volstaat? Of mis ik iets dan?
 
:confused: Alleen maar met microscoop kan je zien wat op jouw screenshot staat :(
Je moet ALLES kopieren dus .... maak maar liever een map zoals werd gezegd en die map moet onder de naam VIDEO_TS zijn, in die map kopier maar dus dat alles wat je ziet ...en klaar is kees ..
===========
En nog een keer voor zekerheid moet ik je vragen ..... waarop? en waar en hoe ( met welke player ? ) je die film afspelen wil ??
 
Laatst bewerkt:
Als er door zuiver kopiëren kwaliteitsverschil te zien is, komt dat door verschillende monitors. Een DVD is maar 720x576 pixels.
Je TV is waarschijnlijk Full HD (=1920 x 1080 pixels), en je monitor heeft misschien minder pixels (bijv. 1280x800). Gevolg is dat je TV het beeld meer moet opblazen (vergroten) dan je monitor. Het beeld wordt daardoor minder scherp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan