Bestandsnaam foto's veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
Kan iemand me helpen? Vorig jaar heb ik bij een concert veel foto's gemaakt met mijn digitale camera. Ik zou ze nu op mijn profiel kunnen plaatsen bij een Engelstalig forum, maar krijg het niet voor elkaar. Ik zie dat de foto's jpg bestanden zijn. Maar om ze op dat forum te kunnen plaatsen, moet het juist geen jpg zijn, maar jpeg, jpe of gif. Weet iemand hoe ik deze foto's kan omzetten naar 1 van deze andere bestanden zodat ik ze kan plaatsen?
 
De bestandstypen jpeg, jpg en jpe zijn exact hetzelfde, alleen de extensie is anders. Converteren naar gif kan met bijvoorbeeld IrfanView. Kijk onder het menu File naar Batch conversion:
http://www.irfanview.com/
 
Laatst bewerkt:
Om van Jpg naar Jpeg te gaan is het soms ook al genoeg om de bestandsnaam te veranderen. Zorg dat je extensies zichtbaar zijn en verander .jpg naar .jpeg en dat zal ook al wel eens kunnen werken. Gaat sneller dan converteren ;)
 
Klopt, dat is geen probleem. Maar als je van .gif naar .jpg wilt is het veranderen van de extensie niet voldoende en zul je moeten converteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan